حجت‌الاسلام طائب:

سیستم‌های شهید تهرانی مقدم اسراییل را مچاله کرد

استاد حوزه و دانشگاه در مراسم «شب خاطره» گفت: سیستم‌هایی که شهید تهرانی مقدم ایجاد کرده بود باعث مچاله شدن اسرائیل شد و لرزه به جان صهیونیست‌ها انداخت.
کد خبر: ۳۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ - 08November 2014

سیستم‌های شهید تهرانی مقدم اسراییل را مچاله کرد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم «شب خاطره» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سرلشگر پاسدار حسن تهرانی مقدم در تالار اندیشه با حضور خانواده معظم شهدا و جمعی از مقامات لشگری و کشوری برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن مجید و سپس با پخش سرود ملی با اجرای سید محمد جواد هاشمی آغاز شد.

مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه بعنوان نخستین مهمان با بیان اینکه در این مراسم صحبت، پیرامون یک شخصیت با برکت است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری شهید تهرانی مقدم را دانشمند پارسا نامیدند؛ دانش این شهید بزرگوار هدفدار بود نه فلهای.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم بین سه نقطه دانش، هدف دانش و تاثیر هدف و دانش خط اتصال ایجاد کرد، افزود: بنده مسلمان در این عالم برای خودش هیچ چیزی را نمیخواهد بلکه نگاه میکند که خداوند چه فرموده و برطبق آن عمل میکند.

طائب به وصیت نامه شهید تهرانی مقدم که میخواست اسرائیل را نابود کند، اشاره کرد و گفت: ایشان بسیار ولایت مدار بودند و نائب امام و امام (ع) را با هم مرتبط و با یکدیگر درنظر میگرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: تهرانی مقدم بدنبال این نبود که ما صاحب موشک شویم بلکه برای صاحب موشک شدن هدف را شناخته بود و بر آن مبنا گام برمیداشت.

وی با تاکید براینکه عظم شهید مقدم جهتدار بود، خاطرنشان کرد: شهید تهرانی مقدم از عالم و آدم برای نابودی اسراییل آتش درست کرد؛ آن چه که اسرائیل را به لرزه انداخته و مچاله کرد، سیستم هایی است که این شهید بزرگوار به وجود آورده که در غزه، لبنان و ایران قابل مشاهده است.

طائب با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم در کار بسیارعالی بود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در زمینه مدیریت اسلامی الگویی پیدا کنیم به شهید حسن تهرانی مقدم بر می خوریم که به مبداً خودش وصل شد.
وی خاطرنشان کرد: شهید تهرانیمقدم به خوبی عاشورای زنده زمان را درک کرده و از بین بردن اسرائیل پاسخ او به هل من ناصر امام زمان(عج) بود.

مادر دو شهید به نامهای عبدالرضا و مجید لشکریان بعنوان مهمان بعدی با ذکر خاطرهای از شهید تهرانی مقدم به ایراد سخن پرداخت.

شهید تهرانی مقدم با فرزندم عبدالرضا بسیار صیمی بود و در طی این دوستی به منزل ما رفت و آمد داشت، تهرانی مقدم به جبهه علاقه زیادی داشت و همیشه میگفت که من باید کاری کنم که اسرائیل  را از بین ببرم.

وی ادامه داد: شهید تهرانی مقدم شخصیتی برجستهای دادشت و بی ادعا بود؛ پس از شهادت عبدالرضا به منزل ما می آمد و میگفت که من همانند عبدالرضا هستم اگر کاری دارید به من بگویید.

مادر شهیدان لشکریان به شهادت فرزندش و شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و افزود: روزی که عبدالرضا به جبهه میخواست برود بنا بود که شهید تهرانی مقدم به منزل ما بیاید که صبح شد و وایشان نیامدند و عبدالرضا گفت که مادر میترسم به هواپیما نرسم من میروم؛ 20دقیقه بعد از رفتنش شهید مقدم آمد و سراغ عبدالرضا را گرفت که گفتم رفت. به مجید فرزند دیگرم گفتم که سریع بشین پشت موتور که به همراه شهید مقدم رفتند فرودگاه. از مجید پرسیدم که چی شد همدیگررا دیدند؟ مجید گفت مادر ای کاش دوربین داشتم و فیلم میگرفتم شما نمیدانید که چه طور یکدیگر را میبوسیدند انگار که به آنها الهام شده بود که قرار است شهید شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در آخرین روزهایی که به منزل ما می آمد به همسرم میگفت که حاجی آقا شما را به همراه خودم میبرم تا کارهایم را ببینید؛ هیچ وقت دست خالی به خانه ما نمیآمد و علاقه به خصوصی به من و شوهرم داشت؛ خوش به سعادت مادرشان که چنین فرزندی را تربیت کردند.

در ادامه برنامه، کلیپی از ابتدای آغاز فعالیتها و طراحی انواع موشکها توسط حاج حسن طهرانیمقدم  به نمایش در آمد.

سردار احمد حق طلب از همرزمان شهید تهرانیمقدم بعنوان مهمان بعدی با این جمله سخن خود را آغاز کرد که کسی فکر نمیکرد در سال های 54-  55 در محله سرچشمه سرنوشت اینطور رقم بخورد که روزی یک جوانی که خیلی هم مومن و مذهبی بود و همچنین تحت تاثیر تربیت حاج آقا لواسانی یک روز بتواند بنیان گذار یکی از مولفههای راهبردی قدرت جمهوری اسلامی ایران و باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران شود.


وی در ادامه با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم دارای چهرهای خالص و بی ریایی بودند، افزود: چهره درخشان وی همانند خورشید می درخشید و خدمات و زحمات آن بر همه آشکار بود؛ شهید تهرانی مقدم یک جوان ورزشکار، مهربان، مذهبی و انقلابی بود.

سردار حق طلب در ادامه به آشنا بودن شهید تهرانی مقدم با شرایط دوران جنگ اشاره کرد و گفت: حاج حسن در وضعیتی به آبادان آمد که اوضاع دشمن بسیار خوب و نیروهای داخلی بسیار مأیوس بودند؛ وی از عملیات ثامن الائمه در 5 مهر ماه سال 1360 که شهید مقدم حضور داشت تا چند ماه در عملیات طریق القدس به فاصله بسیار کم حاج حسن توپخانه سپاه را راه اندازی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: حاج حسن ویژگیهای مثبتی داشت که بهترین تعریف از ایشان همانی است که مقام معظم رهبری داشتند و ایشان علاقه بسیاری به حاج حسن داشتند و فرمودند: او دانشمند بیادعاست.

حق طلب با تاکید براینکه حاج حسن اراده کرد تا به هدفی برسد و با انگیزه و علاقه کار نشدنی را شدنی کرد، خاطرنشان کرد:  این همان چیزی است که جوانان نظام جمهوری اسلامی به کمک آن باید مشکلات بزرگ را حل کنند.

وی کادر سازی را ویژگی دوم این شهید برشمرد و افزود: امروزه دهها  نفر مثل شهید مقدم قدرت موشکی ایران را پیش می برند و مطمئن باشید که  روزی آروزی شهید تهرانی مقدم بر نابودی اسرائیل در زیر پرچم ولایت محقق خواهد شود.

در ادامه مراسم «شب خاطره» مادر شهید تهرانی مقدم با بیان اینکه حسن پسر بسیار مودب، متین و صبوری بود، اظهارداشت: حسن بسیار فقیرنواز بود که هیچ کس را از خود رد نمی کرد و به همه توجه داشت.

وی ادامه داد: قبل از شهادت اکثر کارهای شهید تهرانی مقدم مخفی بود و بعد از شهادت ایشان کارهایش آشکار شد و متوجه شدم که چه گوهری است.

مادر شهید تهرانی مقدم، تصریح کرد: شهید تهرانی مقدم هیچ گاه نماز اول وقت و نماز جمعه را ترک نمی کرد و بسیار علاقه مند به زیارت عاشورا بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بسیار شهید تهرانی مقدم را دوست داشتند و شهید تهرانی مقدم با قدرت در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

در ادامه مراسم، عوامل ساخت فیلم با موضوع این شهید والامقام(سپهری نویسنده رمان، فنائیان سرپرست نویسندگان و سیدمحمود رضوی تهیهکننده) به روی صحنه آمدند.

دکتر فنائیان در ابتدای سخنان خود با اعلام این خبر گفت: سازمان صداوسیما تصمیم گرفته تا 10 فیلم ویژه "الف" را دربارهی مفاخر ایران و مفاخر علمی و مذهبی و دفاع مقدس بسازد که سریالهایی هم تراز کارهایی نظیر مختارنامه و سریال امام علی(ع( هستند که از جملهی این کارها زندگی شهید حاج حسن طهرانی مقدم است.
وی در ادامه با تاکید براینکه این شهید بزرگوار توانست در زندگی خود با امدادهای الهی امنیت کشور ما را تضمین کند، افزود: وجود امنیت در بسیاری از کشورهای منطقه و بسیاری از نقاط جهان امنیت به واسطهٔ تلاش حاج حسن و دوستان و همکاران اوست.
فنائیان به حمله فرهنگی که از سوی دشمن ادامه دارد و همچنان در حال گسترش است، اشاره کرد و گفت: به نظر من حداقل وظیفه کسانی که کار هنری انجام میدهند این است که زمینه امنیت فرهنگی را به دنبال امنیت سیاسی و اجتماعی که این شهید آن را ایجاد کرد فراهم کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: حاج حسن طهرانی مقدم مسیر زندگیش الگویی برای نسل ما و نسلهای بعدی خواهد بود لذا ما همهٔ تلاشمان را میکنیم تا ذرهای از همت حاج حسن را با خود داشته باشیم تا این هدف را برآورده کنیم.
سیدمحمود رضوی نیز در ادامه بیان کرد: شهید تهرانی مقدم تا 2 سال پیش در میان دوستانش بوده و خیلیها از ایشان چهرهای واضح را در ذهن دارند امیدواریم با ساخت این فیلم در ابتدا خانواده و دوستان این شهید و در نهایت صاحب الزمان را راضی کنیم.

 سپهری نویسنده رمان،  دیدن خداوند را در همه ی کارها از ویژگیها و زیباییهای زندگی این شهید برشمرد و افزود: من از روح بزرگ این شهید کمک میگیرم تا بتوانم خاطرات و زندگی این شهید را در کتابی شایسته بگنجانم.

وی ادامه داد: یکی از دوستان شهید تهرانی مقدم میگفت که با صعود بر قله توچال، سجده شکر به جا آوردند در حالی که اگر کسی بتواند چندین بار قله مرتفعتر دماوند را فتح کند، دیگر فتح توچال سجده شکر ندارد لذا این کار شهید بدین معناست که وجود خدا در همهٔ لحظات زندگی بود.

وی با یادآوری این مطلب که برخی از دوستان این شهید میگفتند که حسن آقا همانند آیینهای شده بود که نگاهکردن به وی سخت شده بود، خاطرنشان کرد: این سخن به این دلیل بود که هر کس وی را با خود مقایسه میکرد، میفهمید که در حال در جا زدن و عقب رفت است و من به دوستان ایشان، خود این شهید و شهید حاج حسن شفیعزاده درود میگویم.

گفتنی است؛ مراسم «شب خاطره» با ذکر مصیبت آلالله توسط صابر خراسانی و پخش کلیپهایی از شهادت و زندگی حاج حسن طهرانیمقدم به پایان رسید.


 انتهای پیام/


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار