با ارسال ۴۰ هزار جلد کتاب به زندان‌های سراسر کشور؛

بوربور: دسترسی زندانیان به میلیون‌ها کتاب، با کمک «جامعه خیرین کتابخانه‌ساز» میسر می‌شود

رئیس مجمع خیرین کشور گفت: با فعال‌سازی جامعه خیرین کتابخانه‌ساز کشور می‌توانیم خیرینی را گرد هم آوریم و میلیون‌ها کتاب‌ که در منزل مردم مانده است را مورد استفاده سایر علاقمندان قرار دهیم.
کد خبر: ۳۳۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ - 06February 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم اهداء ۴۰ هزار جلد کتاب به زندان‌های سراسر کشور همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با همکاری مجمع خیرین کشور صبح امروز در مجتمع تجاری الماس برگزار شد.

دهقانی: رفع نیاز مستمندان از وظایف اخلاقی، دینی و ملی ما است

یحیی دهقانی عضو هیئت مدیره مجمع ناشران تهران بزرگ در ابتدای این مراسم اظهار داشت: امر خیر گشایشی است برای افرادی که محروم هستند و مورد توجه کل کشور بوده که در تمام دنیا دارای اهمیت است. امیدواریم بتوانیم در این عرصه همه بتوانند پیشگام بوده و کمک کنند. ضمن تشکر از جناب آقای روحی برای ایجاد چنین فضایی، بابت زحمتی که خانم صفائیان هم برای تهیه و جمع‌آوری این کتاب‌ها و بسته‌بندی آن‌ها کشیده اند، تشکر می‌کنم.

وی به ضرورت کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: امیدوارم این امر باعث شود که همه تشویق به رفع نیاز مستمندان شوند که این جزو وظایف اخلاقی، دینی و ملی ماست.

بوربور: دسترسی به میلیون‌ها کتاب با فعال‌سازی جامعه خیرین کتابخانه‌ساز

مهندس حبیب‌الله بوربور رئیس مجمع خیرین کشور در ادامه این مراسم گفت: ۲۲ بهمن جشن ملی نظام است که آن را به مردم تبریک می‌گویم. در دوره رژیم ستم‌شاهی برای ۳۰ میلیون جمعیت روزانه هشت میلیون بشکه نفت صادر می‌شد اما باز زندگی مردم بسیار بد بود.

وی گفت: شعار دادیم و انقلاب کردیم و گفتیم «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» که ۴۰ سال از آن می‌گذرد. طی این سال‌ها خیلی از کشورهای ابر قدرت و همسایگان می‌خواستند ما نباشیم و یا کشور ضعیفی باشیم بخاطر همین ۴۰ سال مقاومت کردیم و همچنان باید مقاومت کنیم.

رئیس مجمع خیرین کشور افزود: اعتقاد ما این است که استقلال داریم چراکه مستقل هستیم و به هرکسی که رای می‌دهیم رئیس جمهور می‌شود و همه کارها در دست خودمان است. آزادی داریم تاجایی که برخی از اهالی فتنه به خدا هم شک می‌کنند اما اینکه برخی از آزادی، بد استفاده می‌کنند بحث دیگری است. شعار دیگر ما جمهوری اسلامی بود. معتقدیم دین اتفاق درونی است و خداوند در نهاد هرکسی دین را قرار داده است اما ما اسلام را پذیرفته‌ایم و همه برادریم و زندگی می‌کنیم و اسلامیت این کشور نیز صاحب دارد چراکه از گذشته علما و عرفا و مجتهدین وجود داشته‌اند اما در جمهوریت مشکل داریم. انشاالله که بعد از ۴۰ سال بیشتر روی جمهوریت نظام فکر کنیم که حضرت امام خمینی (ره) نیز بر این مسئله تاکید داشت.

بوربور گفت: باوجود اینکه از افراد جامعه خیرین کتابخانه‌ساز کشور بوده‌ام پیشنهاد می‌کنم ناشران، جامعه خیرین کتابخانه‌ساز را فعال کنند. ما علاوه بر کتاب‌هایی که وجود دارد می‌توانیم خیرینی را گرد هم آوریم تا سایر کتاب‌ها را خریداری کنند و میلیون‌ها کتابی که در منزل مردم مانده است را مورد استفاده قرار دهیم چراکه کتاب هرقدر قدیمی‌تر باشد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد لذا باید سازماندهی انجام شود تا این کتاب‌ها به دست نیازمندان به کتاب برسد.

وی در ادامه «محمدعلی روحی فردپور» را یک شخصیت ناشناخته معرفی کرد و عنوان کرد: ناشناختگی روحی فردپور بخاطر این است که هرکسی در این نظام کار خاصی انجام می‌دهد معمولاً با همان کار شناخته می‌شود. ناشناختگی آقای روحی این است که هر کاری که کسی آن را انجام نمی‌دهد و هیچ متولی ندارد را انجام می‌دهد. او تشخص می‌دهد که در زندان اگر نیازهای روحی افراد برطرف نشود ممکن است اتفاقات بد دیگری در جامعه رخ دهد و به همین خاطر در زندان محرم‌سرا ایجاد می‌کند. کسی از مدافعین حرمی که افغانی هستند دفاع نمی‌کند و دولت و بنیاد شهید نمی‌توانند بودجه‌ای برایشان قرار دهد و سیروس دهد. ایشان این خانواده‌ها را به زیارت می‌برد و خدمات به آن‌ها می‌دهد.

رئیس مجمع خیرین کشور ادامه داد: کارهایی که زمین افتاده و هیچ کس جزو وظایف قانونی و شرعی خود نمی‌داند را روحی سریع آن را انجام می‌دهد. از انجام آنچه را که در تاریخ ما درباره مسائل اعتقادی و شرعی و امثالهم گرفته شده را انجام می‌دهد. او کارهایی انجام می‌دهد که دیگران علاقه‌ ندارند وارد آن شوند. ما جمع شده‌ایم امروز از ایشان تشکر کنیم.

رشیدی: ایجاد فضای فرهنگی در زندان موجب کاهش تنش در جامعه خواهد شد

علی‌اشرف رشیدی معاون سلامت اداره کل زندان‌ها در ادامه این مراسم اظهار داشت: آقای روحی یک خیر جامع‌الاطراف است. کارهایی که این خیر انجام داده را واقعاً کسی انجام نمی‌دهد از دستگیری زندانیان نیازمند تا ایجاد فضایی که می‌تواند در راستای اصلاح تربیت بزهکاران موثر باشد. بخاطر اینکه نظام ما یک نظام اسلامی است باید زندان‌ها طوری باشند که حقوق شهروندی در آن به صورت حداکثری عملیاتی شود. امروز در زندان‌ها فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی ایجاد شده و فعال است.

وی گفت: ما در زندان‌ها افراد بی سواد کمی داریم و کسانی که قصد آموزش آکادمیک داشته باشند، دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور خدمات آموزشی به آن‌ها ارائه می‌دهد. زندان شهری با تمام مولفه‌های زیستی است که ما آزادانه از آن بهره‌مند هستیم. البته باید مولفه‌هایی را برای زندانی ایجاد کرد. گاهی اعتبارات کافی برای زندانیان وجود ندارد و همین خیرین نیک اندیش در داخل زندان‌ها ایجاد فضای فرهنگی می‌کنند که واقعاً موجب کاهش تنش و مشکلات جامعه خواهند شد.

صفائیان: سفره متنوعی کتاب به زندان‌های کشور ارسال شد

افسر صفائیان عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در ادامه این مراسم گفت: اطمینان دارم اگر همکاری جناب آقای روحی و مجمع خیرین نبود؛ ما مشابه سال‌های گذشته این کتاب‌ها را اهدا می‌کردیم اما بسیار خاموش و در سکوت اما با صحبتی که با آقای روحی شد تصمیم گرفتیم بسیار شاداب‌تر و خوشحال‌تر و با انگیزه بیشتر بتوانیم این مراسم اهدا کتاب‌ را تبدیل به جشن کنیم.

وی گفت: ما امسال ۴۰ هزار کتاب از حوزه‌های آموزشی، کودک و نوجوان و عمومی را اهدا می‌کنیم. یک ماه پیش کتاب‌های دیگری را برای هیرمند منطقه صفر مرزی سیستان و بلوچستان ارسال کردیم. این فعالیت یک کار بسیار سنگین است. امسال سفره متنوعی از کتاب‌ها را در این مجموعه برای زندان‌ها پهن کردیم.

عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی گفت: اگر کسانی باشند که به ما کمک کنند به وسیله کتاب خواهیم توانست زندان را یک فضای آموزشی کنیم تا همانند دانشگاه بتواند خروجی مناسبی برای جامعه داشته باشد. اگر ما در جامعه به فکر ارتقا افراد جامعه هستیم باید سعی کنیم از طرق‌ مختلف به فرهنگ کمک کنیم.

در پایان لوح تقدیری از طرف مجمع خیرین کشور به «محمدعلی روحی فردپور» اهدا شد که متن آن توسط حسن حمزه‌زاده رئیس روابط عمومی این مجمع قرائت شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار