برگزیدگان سوگواره «حریر سوخته» تقدیر شدند

اولین سوگواره شعر فاطمی با عنوان «حریر سوخته»، با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۳۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ - 06February 2019

برگزیدگان سوگواره «حریر سوخته» تقدیر شدندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اولین سوگواره شعر فاطمی با عنوان «حریر سوخته»، امروز (چهارشنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران برگزار شد.

«حامد خاکی» دبیر اجرایی این سوگواره، در این مراسم با بیان اینکه سوگواره «حریر سوخته» با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و کشف استعدادهای نوین برای خدمت در دستگاه اهل‌ بیت (ع) برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۹۰۰ اثر از سوی ۳۴۰ نفر از سراسر کشور به بخش داوری سوگواره «حریر سوخته» ارسال شد که در داوری اولیه، تعداد ۱۵۶ اثر به داوری نهایی رسید.

وی افزود: از تعداد آثار رسیده به بخش داوری نهایی، در بخش کلاسیک سه نفر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند و ۶ نفر نیز شایسته تقدیر شدند.

خاکی تصریح کرد: همچنین در بخش ترانه، ۲ نفر به عنوان برگزیده و یک نفر نیز به‌عنوان شایسته تقدیر شدند.

دبیر اجرایی سوگواره «حریر سوخته» خاطرنشان کرد: در بخش ویژه این سوگواره که برای حضرت محسن (ع) برگزار شد، یک نفر به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

همچنین در این مراسم، مرتضی امیری اسفندقه از شاعران نامدار کشور، در سخنانی با بیان اینکه دشوارترین کار در حوزه ادبیات سرودن شعر آیینی است، اظهار داشت: در میان شعر آیینی، شعر گفتن برای حضرت زهرا (س) دشوارترین کار است.

در ادامه، «سعید حدادیان» شاعر و مداح اهل بیت (ع) نیز با بیان اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب، تعالی و تکامل انسان است، بیان داشت: بعد از جهان‌بینی علمی، فلسفی و تجربی، ما جهان‌بینی شهودی داریم و بعد از انقلاب اسلامی به فضل حضرت زهرا (س)، فضایی به وجود آمد که انسان‌ها به‌حدی برسند که در سنین نوجوانی و جوانی به جهان‌بینی شهودی دست پیدا کنند.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم که با شعرخوانی «صابر خراسانی» و مداحی «محمد حسین پویانفر» همراه بود، از شاعران برگزیده و شایسته تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار