یادواره شهدای روستای «جوزان» همدان برگزار شد

یادواره 19 شهید روستای «جوزان» همدان برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ - 08February 2019

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، یادواره 19 شهید روستا جوزان همدان شب گذشته با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان، خانواده های معزز شهدا، ایثارگران و جمعی از مسئولان روستا برگزار شد.

در این یادواره سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار همدان با اشاره به مقام بالای شهدا، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس همه با هر سن در حد توان خود برای این نظام و اسلام تلاش کردند و همه شاهد این امر بودند.

ظفری سند این حرف خود را نامه‌ای دانست که دست نوشته دانش آموز دختر کوچکی است که در دوران دفاع مقدس با توجه به وضعیت نا مناسب اقتصادی خانوده اش همراه با بسته های خوراکی به دست رزمندگان جبهه اسلام رسانده بود بود.

وی گفت: در نامه این کودک آمده است که پدرش قبل از رفتن به جبهه تصادف کرده و از دنیا رفته است، او و مادرش برای درامد خانواده کار می کنند، در عین حالی که بیشتر روز ها روزه هستند بیشتر درآمد خود را صرف خرید اقلام خوراکی می‌کنند و برای رزمندگان حاضر در جبهه ارسال می کردند.

مدیرکل حفظ آثار همدان افزود: این سند نشان دهنده این است که همه در آن دوران به نحوی تلاش خود را کرده‌اند حتی کودکان و این راه به راحتی به دست ما نرسیده است پس باید برای آن تلاش کرد تا حفظ شود.

نامه این دختر فداکار در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان به صورت کتیبه ای سنگی درآمده و به نمایش عموم گذاشته است که سندی مهم بر همدلی، فداکاری و ایثار مردم آن دوران از کودک تا پیر را نشان میدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار