نمایش پهپادهای تولید ملی در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس

پهپاد «اریس» برد ۱۰ کیلومتری دارد و از روی چرخ و یک باند کوتاه می‌تواند پرواز کند. همچنین سوخت آن «بنزین» است و مداومت پرواز ۴۰ دقیقه‌ای دارد.
کد خبر: ۳۳۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ - 08February 2019

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، چند نمونه از پهپاد‌های تولید ملی که مراحل ساخت آن کاملا توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته، در نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

یکی از این پهپادها، پهپاد «اریس» است که برای ارزیابی سامانه‌های راداری و توپخانه‌ای به‌کار می‌رود.

پهپاد «اریس» برد ۱۰ کیلومتری دارد و از روی چرخ و یک باند کوتاه می‌تواند پرواز کند. همچنین سوخت آن «بنزین» است و مداومت پرواز ۴۰ دقیقه‌ای دارد و می‌تواند حداکثر با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت و تا ارتفاء ۱۲ هزار پا پرواز کند.

نمایش پهپادهای تولید ملی در نمایشگاه دستاورهای انقلاب و دفاع مقدس

همچنین از دیگر پهپاد‌های تولید ملی، پهپاد «حازم» است که در سه کلاس «حازم ۱»، «حازم ۲» و «حازم ۳» طراحی شده است و در برد‌های متوسط، کوتاه و بلند می‌تواند پرواز کند.

عرض بال این پهپاد ۲ متر و ۲۵ سانتی‌متر و ماموریت آن نیز برای ارزیابی سامانه‌های راداری و توپخانه‌ای است.

نوع پهپاد «حازم»، «دید چشمی» است و پرتاب آن نیز به صورت دستی انجام می‌شود. همچنین مداومت پرواز آن به مدت ۴۰ دقیقه تا یک ساعت است.

مدل «اتو پایلوت» این پهپاد که به خلبان اتوماتیک مجهز است تا یک ساعت مداومت پرواز و تا ۱۰۰ کیلومتر برد دارد و نحوه کنترل آن نیز به صورت رادیو کنترل است، همچنین سرعت مدل دستی آن نیز بین ۴۰ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و مدل «اتو پایلوت» آن بین ۵۵ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

خاطرنشان می‌شود، جنس بدنه این ۲ پهپاد از «فایبرگلاس» است و با توجه به اینکه خریداری نمونه خارجی این پهپاد‌ها هزینه زیادی به همراه دارد، ساخت نمونه ملی آن صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی برای کشور به همراه داشته است.

نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تا ۲۲ بهمن‌ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران دایر و میزبان عموم مردم است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها