معرفی کتاب؛

«فرمانده من»

کد خبر: ۳۳۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ - 14February 2019

«فرمانده من»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «فرمانده من» مجموعه خاطراتی از نویسندگان ادبیات دفاع مقدس است. «رحیم مخدومی»، «احمد کاوری»، «داوود امیریان»، «علی اکبر خاوری نژاد»، «حسن گلچین»، «هادی جمشیدیان» و «عباس پاسیار» نویسندگان این مجموعه خاطارات هستند.

این کتاب که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است مورد تحسین مقام معظم رهبری نیز واقع شده است. معظم‌له در تقریظی که بر «فرمانده من» نوشته‌اند، اشاره دارند:

متن تقریظ رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) بر این کتاب:

«ای آیت های خدا، ای معجزه های ایمان، ای نشانه های تعالی جاودانه انسان ...ای گل های محمدی که فساد و آلودگی جهان امروز نتوانست از شکوفایی باز داردتان، برقی شدید و دنیای تاریک را روشن کردید، حجتی شدید بر آن کوتاه نظران که بالندگی انسان الهی را در عصر تسلط مادیت ناممکن می دانستید، خاطره مسلمانان صدر اسلام را زنده کردید و صدق و اراده و فناء فی الله را حتی پیش از آنان به نمایش گذاشتید.

آنان به نفس پیامبر و نزول پیاپی آیات قرآن دل را گرم و جان را تازه می کردند. اما شما چه؟ حقا خلوص و تقوا را مجسم کردید و برای آن امام بحق که مظهر خلوص و تقوا بود سربازانی شایسته شدید. این کتاب در 13 رجب 1411 با چشمی لبریز اشک شوق و حسرت زیارت شد.»

خاطرات این کتاب، به شکل روایت اول شخص نوشته شده است و شامل موضوعات مختلفی است. این کتاب شامل داستان های زیر است.

«من روز عاشورا برمی گردم» نوشته «رحیم مخدومی»

«شب هور» نوشته «احمد کاوری»

«رمز یا زهرا (س)» نوشته «داوود امیریان»

«فستیوال انفجار و گلوله» نوشته «علی اکبر خاوری نژاد»

«مثل گل سرخ» نوشته «حسن گلچین»

«عقد آسمانی» نوشته «هادی جمشیدیان»

«مسیح کردستان» نوشته «عباس پاسیار»

قسمتی از متن کتاب:

«امروز، روز اول محرم است، مدتی است یک نوار سیاه السلام علیک یا اباعبدالله بالای جیب پیراهنش دوخته. این روزها مدنی را با موتور سیکلت 250 که به تازگی آن را از لشکر گرفته، می‌شود دید. موتور سرخ رنگش مثل اسب بلند بالاست . مدنی هم مثل سوارکاری بلند همت، روی آن سوار. هر چند تابستان نفس‌های آخر خود را می‌کشد، ولی آفتاب سوزان شلمچه هنوز آن قدر پایین است که قامت هر سایه‌ای را به تن خشک کویر می‌دوزد.

همه چهره‌ها سیاه شده است و لباس‌ها سر تا پا خیس عرق. هر سنگر برای خودش یک پنکه درست کرده، یعنی وقتی یک تخته مهمات را با دو تکه طناب از سقف آویزان کنی و یک طناب دیگر را زیر آن ببندی و مدام تخته را بکشی و رها کنی، می‌شود پنکی دستی! معمولا با یک عرق گیر می‌گردم، ولی در برابر مدنی حجب و شر خاصی دارم. هر وقت می‌آید پیراهن می‌پوشم، سلامی می‌کنم و علیکی می‌شنویم و حالی و احوالی.»

«فرمانده من» در 85 صفحه به قلم جمعی از نویسندگان ادبیات دفاع مقدس به نگارش درآمده و توسط نشر «سوره مهر» در 200 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها