رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

اگر مکتب امام راحل (ره) را فراموش کنیم سیلی خواهیم خورد/ ۵۵ هزار فارغ التحصیل خانم از حوزه‌های علمیه

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر مکتب امام راحل (ره) را فراموش کنیم سیلی خواهیم خورد از این‌رو به نظر به اندازه کافی این تذکر حضرت آقا را جدی نگرفته‌ایم.
کد خبر: ۳۳۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ - 13February 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی بعد از ظهر امروز در همایش فعالان فرهنگی بانوان با عنوان «نشست رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اقشار تاثیرگذار حوزه بانوان» اظهار داشت: بنده با افتخار خادم فرهنگی و اهل بیت (ع) هستم و در این جلسه بیشتر تمایل به این داشتم که شنونده خوبی باشم و از نکات و حرف‌های دل و تذکرات بهره ببرم.

وی با اشاره به وصیت‌نامه یک خطی شهیدی، گفت: این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته بود فقط نگذارید حرف امام راحل (ره) روی زمین بماند که حرف‌ها در این یک سطر وجود دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه وصایای شهدا توجه به مکتب نجات‌بخش دستگیر گره‌گشا است، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر مکتب امام راحل (ره) را فراموش کنیم سیلی خواهیم خورد از این‌رو به نظر به اندازه کافی این تذکر حضرت آقا را جدی نگرفته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مکتب امام راحل همان اسلام ناب و اصیل است، تصریح کرد: امام راحل (ره) درست مسیری را پیمود که پیامبر اسلام پیموده بود وکهاین راه همان راه انقلاب می‌باشد.

قمی با اشاره به اینکه اولین انقلابی اسلام خود پیامبر اکرم (ص) بوده و اولین انقلابی شیعه فاطمه زهرا (س) است، تصریح کرد: مکتب امام راحل (ره) نیز یک فهم راقی، مترقی، ژرف، متنابه و نجات‌بخش و گره‌گشا در مقابل اسلام‌ای منحرف است.

وی با بیان اینکه امام بزرگوار دست الهی برآورد و دستگیر ما شدند، گفت: ایشان به همه فهم اسلام را فهماند چراکه در فهم اسلام این است که باید خانم‌ها را جدی گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: بنده زمانی که به خدمت حضرت آقا تشرف یافتم به ایشان گفتم که باید تبلیغ را مردمی‌تر کنیم چراکه مبلغین اصلی خود مردم هستند و سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه تبلیغ ندارد بلکه وظیفه حمایت از مبلغین را دارد.

وی اضافه کرد: تبلیغ ربطی به تحصیلات حوزوی ندارد بلکه بانویی که جرعه‌ای از منابع اصلی الهی گرفته است نیز وظیفه تبلیغ دارد.

قمی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه نصف جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند به لحاظ اثرگذاری بیش از نیمی از جمعیت تحت تاثیر باید به قشر بانوان توجه ویژه‌ای کرد.

وی با تاکید بر اینکه کار اسلام با اهتمام بانوان پیش رفته و سهم زیادی بر عهده بانوان بوده است، توضیح داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر بیشتر نگوییم بلکه زنان دوشادوش از بار این مکتب سهمی برده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: به دست همین بانوان بود که دشمن عقب‌نشینی کرده و دست هرچه ملعون است از کشور بیرون رانده شده است.

وی با بیان اینکه بانوان بیش از تبلیغ، رهبران این نهضت هستند، افزود: با یک نگاه به گذشته می‌توان گفت که چرا اقامه دین بر عهده یک خانواده به محوریت بانوی بزرگ یعنی فاطمه زهرا (س) که به درستی تبیین حق و حقیقت و تبلیغ عدل و عدالت به مرکزیت ایشان اتفاق افتاد.

قمی بیان کرد: به راستی که کسی جز صدیقه اطهر نمی‌توانست این کار را انجام دهد به طوریکه از دسته عزاداری و خطبه‌خوانی ایشان می‌توان درس گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بیش از پیش باید زنان را جدی گرفت، تصریح کرد: البته از لحاظ پیشروی سازمان تبلیغات اسلامی، امید و توقع بیشتری به زنان داریم و باید بانوان فعال‌تر شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: البته منظور از تبلیغ و فعالیت فقط مجالس روضه و مذاکرات حضوری نیست بلکه بانوان در فضای مجازی می‌توانند به روشن‌گری بپردازند.

وی با اشاره به ۵۵ هزار فارغ التحصیل خانم از حوزه‌های علمیه، گفت: علاوه بر این افراد باید از ظرفیت دانشگاهیان اهل مطالعه بهره برد چراکه آن‌ها نیز وظیفه تبلیغ دارند.

قمی ابراز کرد: قطعا این جنگ فرهنگی با محوریت افسران جنگ نرم جلو خواهد رفت و سازمان تبلیغات اسلامی نیز وظیفه خدمت به افرادی دارد که شان فرهنگی و تبلیغی دارند.

وی با بیان اینکه در تمام سفر‌های استانی متوجه شده‌ام که بسیاری از آلام و درد‌ها شبیه هستند، ادامه داد: در برخی مکان‌ها از جمله برخی مساجد به زنان میدان فعالیت نمی‌دهند در حالیکه باید همه هم افزا شویم از این‌رو ما در دوره جدید قطعا بسیج هم‌افزایی را جدی خواهیم گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: برای الگوی پیشرفت برای ۵۰ سال آینده حرف‌ها داریم تا بتوان با الگوی مناسب تمام برنامه‌ها تبیین شده و به جان و دل مخاطب بنشیند چراکه در این صورت می‌توان گفت که گام موثری برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دوره پیش‌رو جامعه، وظایف زنان نسبت به تبلیغ اسلام ناب افزون‌تر می‌شود، گفت: ما در حال حاضر شرایط جنگ احزاب را داریم چراکه در آن جنگ مردم سختی کشیدند، ولی زود تمام شد و فتح‌های زیادی نصیب آن‌ها شد و در این شرایط نیز با اراده جمعی و ملی محقق می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها