امیر فهمیده در همایش «فصل رویش»:

رهبری اسلامی به زنان اعتبار داد/ رویش‌های انقلابی زنان در تاریخ کشور بی‌سابقه است

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه رویش‌های انقلابی زنان در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است، گفت: تفکر و رهبری اسلامی به زنان اعتبار دادند؛ برای همین امام راحل معتقد بودند که زنان در پیروزی انقلاب اسلامی مقدم بر مردان بودند.
کد خبر: ۳۳۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ - 17February 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همایش فصل رویش و آیین رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب صوتی با موضوع نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صبح امروز (۲۸ بهمن‌ماه) در فرهنگسرای اندیشه با حضور جمعی از فعالان عرصه جهاد و مقاومت برگزار شد.

امیر «محمد فهمیده قاسم زاده» جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از مرزداران کشورمان در شرق کشور توسط تروریست‌های تکفیری اظهار داشت: دهه پنجم انقلاب دهه رویشی است که همچنان این رویش ادامه خواهد داشت. حضرت امام خمینی(ره) در هر شرایطی که با بانوان دیدار داشتند از بهترین تعابیر و توصیفات استفاده می‌کردند. ایشان احترام فوق العاده‌ای برای زنان قائل بودند. تفکر و رهبری اسلامی بود که به زنان اعتبار دادند. برای همین امام راحل معتقد بودند، زنان در پیروزی انقلاب مقدم بر مردان بودند. این یک واقعیت است که رویش‌های انقلابی زنان در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: صبر و استقامت زنان در سال‌های دفاع مقدس مثال‌زدنی است، زنان در کشور ما منزوی نیستند. زنان با فرهنگ‌سازی و الگوسازی می‌توانند اقتدار و جذبه دوباره‌ای به انقلاب اسلامی و کشور بدهند. این الگو ثابت کرده که می‌توان با زن بودن و عفیف بودن در سطح جهانی تبدیل به الگو شد.

امیر فهمیده خاطرنشان کرد: در دهه پنجم انقلاب رهبر انقلاب با صدور بیانیه‌ای به تشریح دستاوردهای انقلاب پرداخته و توصیه‌هایی داشته‌اند. تربیت نسل جدید از بخش‌های مهم این بیانیه است که باید مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها