رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

بدون استفاده از هنر، نمی‌توانیم تاثیرگذار باشیم

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی در پنجمین جشنواره سراسری سرود ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مهمترین نیاز‌های ما پرداختن به هنر است چرا که بدون استفاده از آن نمی‌توان کسی را تحت تاثیر قرار داد.
کد خبر: ۳۳۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ - 18February 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پنجمین جشنواره سراسری سرود ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ارتش ما رزمنده هنرمند است و فقط روحیه نظامی ندارد.

وی افزود: جشنواره سراسری سرود ارتش یکی از مهمترین رویداد‌های اخیر سازمان نظامی بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی از مهمترین نیاز‌های ما پرداختن به هنر است چرا که بدون استفاده از آن نمی‌توان کسی را تحت تاثیر قرار داد.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم فردی را مورد ارشاد قرار دهیم اهرم هنر تاثیرگذار‌ترین ابزار است و با اثر دراز مدتی که دارد، بدون آن نمی‌توان کاری را انجام داد.

محمدحسنی اظهار کرد: روح انسان برای حیات نیاز به تغذیه دارد که بهترین مورد برای روح انسان موسیقی است.

رئییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: نقش موسیقی می‌تواند از درون انسان را متحول کند و ترک آن خطایی بزرگ است و می‌تواند از نظر روحی به انسان صدمه وارد کند.

وی ادامه داد: موسیقی مانند تغذیه است و باید حواسمان باشد چه غذایی به روح می‌دهیم، هنر‌های هفت‌گانه جزو نیاز‌های اصلی ما هستند و باید توجه داشته باشیم که بهترین نوع تغذیه را به روحمان بدهیم.

محمدحسنی گفت: قرآن مارا منع نمی‌کند از استفاده از هنر، اما مانع می‌شود از جلوگیری از آن پس باید به هنرمندانی که تغذیه مناسب به روح انسان می‌دهند توجه ویژه‌ای داشت.

وی گفت: ۲ گروه باید در غذای روحی دقت کنند که شامل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می‌شود و سپاسگذارم از همه افرادی که موسیقی مناسب تولید می‌کنند.

محمدحسنی اظهار کرد: طی سفر اخیری که به بوشهر داشتم دیدم با استفاده از هنر روح به یگان‌ها تزریق شد و جوانان روحیه شادی را تجربه کردند.

وی ادامه داد: ۱۱ سال است گروه تئاتر و و سرود تعطیل است این در حالی است که از نان شب واجب‌تر است و خوشبختانه در حال احیاست.

رئیس سازمان عقیدتی ارتش افزود: طرح‌های فرهنگی مصباح یک تحولی را در حوزه هنر مفید ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: از امیر موسوی تشکر می‌کنم که دغدغه ایشان در حوزه هنر و مخصوصا موسیقی حماسی و دینی بیشتر از همه است و همیشه عقب‌ماندگی در حوزه‌های هنری را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ ۲۵۱

نظر شما
پربیننده ها