رضا بیات:

تئاتر تأثیرگذارترین ابزار برای تربیت کودکان انقلابی است

کار جشنواره تئاتر مقاومت در اختصاص دادن بخشی از این رویداد به تئاتر کودک بسیار ارزشمند است. اگر مسئولین امکانی را برای اجرای عمومی آثار فراهم کنند تاثیر تئاتر ما صد چندان خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹ - 19September 2013

تئاتر تأثیرگذارترین ابزار برای تربیت کودکان انقلابی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رضا بیات کارگردان نمایش "شهر مورچهها" با مثبت ارزیابی کردن ایجاد بخش کودک و نوجوان در چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: نمایش ما داستان شهر مورچههایی است که باران سقف شهر آنها را خراب می کند و در پی آن عنکبوتی وارد این شهر می شود.

وی افزود: پس از ورود عنکنبوت به شهر مورچه ها با هم متحد می شوند و در برابر عنکبوت می ایستند، نمایش با داستان مقاومت مورچهها در برابر حمله عنکبوت ادامه پیدا میکند و با پیروزی مورچه ها به اتمام می رسد.

بیات تصریح کرد: این اثر برای شرکت در بخش کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت آماده شد اما وقفه ای کوتاه در اجرای آن به وجود آمد، اکنون فعالیت خود را شروع کرده و امیدواریم با مخاطب جشنواره و مخاطب اجرای عمومی ارتباط خوبی برقرار کنیم.

وی افزود: اگر میخواهیم فرزندانی با بینش و دانش داشته باشیم باید همانطور که کودکان خود را برای آموختن پایههای علم های مختلف به مدرسه میفرستیم بر تربیت آنها در بعد روانشناسی و جامعهشناسی نیز بکوشیم. تئاتر بهترین و تاثیرگذارترین ابزار برای دستیابی به چنین هدفی است.

بیات ضمن اشاره به نادیده گرفته شدن تئاترکودک و نوجوان در جریان کلی تئاتر کشور گفت: کار جشنواره تئاتر مقاومت در اختصاص دادن بخشی از این رویداد به تئاتر کودک بسیار ارزشمند است. اگر مسئولین امکانی را برای اجرای عمومی آثار فراهم کنند تاثیر تئاتر ما صد چندان خواهد شد. آماده کردن نمایشها تنها برای جشنواره و فراموش کردن در پایان جشنواره فایده ندارد و هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

بیات افزود: نگارش "شهرمورچه ها" از شهریورماه 91  آغاز شد وبه تدریج و با نظرهایی که از کودکان دریافت می کردم آن را تکمیل کردم. در جریان خلق نمایشنامه تا جایی که توانستم به جذابیت آن توجه کردم و سعی کردم کار را طوری به نگارش در بیاورم که قدرت جذب ورضایت تماشاگر را داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها