مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

لازمه عزت ملت ایران اسلامی داشتن استقلال است

سردار یوسفعلی­‌زاده گفت: در حوزه اقتصادی باید به آنهایی که فرمول‌های غیربومی ارائه می­‌کنند، هشدار داد که راه عزت ملت کشورمان در همه شؤون، از وابستگی نمی­‌گذرد، بلکه از استقلال می­‌گذرد.
کد خبر: ۳۳۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ - 20February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با فرارسیدن اولین سالگرد تدفین پیکر مطهر 2 شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان، آیین افتتاح یادمان این شهدای والامقام امروز (چهارشنبه یکم اسفندماه) با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئولان محلی، خانواده شهدا، یادگاران دفاع مقدس و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در این مراسم اظهار داشت: اسلام آن قدر عظیم و با شکوه است که در طول زمان، جان بهترین خلق عالم برای حفاظت از دین خدا فدا شده است.

وی افزود: ما در ایران اسلامی با شهدای کربلا خیلی مأنوس هستیم. حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان سید جوانان اهل بهشت جان خود و خاندان خود را فدای اسلام کرد.

این مسئول ادامه داد: منطق تمام شهیدان انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع حریم این بود که جان ما فدای دین خدا و یاری اولیا دین خدا بشود. این جان فدایی در طول تاریخ وجود داشته و خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس تصریح کرد: 40 سال دشمنان انقلاب با هر ترفند و جنایتی خواستند تا ملت ما را از مسیری که در آن گام بر می­‌دارند منصرف کنند که موفق نشدند. در آغاز 40 سال دوم انقلاب نیز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با به شهادت رساندن جمعی از مدافعان حریم انقلاب اسلامی چنگ و دندان نشان دادند. دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند ما به دنبال دفاع از همه یافته­‌ها و داشته­‌هایمان هستیم و از مسیری که تا کنونی طی کردیم بر نمی‌گردیم چون که پشیمان نیستیم.

یوسفعلی­‌زاده تأکید کرد: ما بر عهدی که با امام­مان بستیم ماندیم و در ادامه بر عهدی که با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بستیم هستیم. بالاترین کاری که دشمن می‌تواند انجام دهد این است که جان ما را بگیرد در حالی که ملت ما پیرو سید سالار شهیدان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: در این بیانیه مقام معظم رهبری به دو عنصر اخلاق و معنویت اشاره داشتند. این دو عنصر در دوران دفاع مقدس در اوج بودند. شهدا پرچمداران معنویت و اخلاق دینی و اسلامی بودند و جان خود را در این راه نثار کردند. باید در گام دوم انقلاب نیز با همین منطق به پیش برویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه موضوع اقتصاد را به عنوانی یکی دیگر از مواردی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره داشتند، مورد بررسی قرار داد و بیان داشت: در حوزه اقتصاد، باید با روحیه جهادی وارد میدان شویم و با احیا اقتصاد مقاومتی باید بسازیم تا درست شود. باید هر خانه به یک کارخانه تبدیل شود. باید به این نکته توجه داشت که زندگی مبتنی بر فرهنگ‌­های وارداتی، ملت ما را در همه عرصه­‌ها نیازمند و وابسته می­‌کند.

وی در پایان گفت: در حوزه اقتصادی باید دست خودی­‌ها را گرفت و با دشمن جنگید. باید به آنهایی که فرمول‌های غیر بومی ارائه می‌­کنند هشدار داد که راه عزت ملت در همه شؤون، از وابستگی نمی­‌گذرد، بلکه از استقلال می­‌گذرد.

در این مراسم «علیرضا خلیلی» به عنوان مسئول دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در شهرستان «قوچان» معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها