معرفی شهيد «عطاءالله مسعودی»

شهید «عطاءالله مسعودی» در فروردین ۱۳۴۵ در شهرستان «اقلید» دیده به جهان گشود و در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۳۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ - 05April 2019

معرفی شهيد «عطاءالله مسعودی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، شهيد «عطاءالله مسعودی» در فروردين 1345 در شهرستان «اقليد» در خانواده ای مذهبی پا به عرصه حيات گذاشت. در هفت سالگی به مدرسه رفت و دوران ابتدایی را در دبستان «عطار» و دوران راهنمایی را در مدرسه «ابوريحان» پشت سر گذاشت.

وی در اوايل انقلاب با اوج گيری مبارزات ملت ايران عليه طاغوت با توجه به کمی سن جذب حرکت انقلابی مردم شد و شرکت فعالی را در راهپيمایی ها و جلسات مذهبی داشت و سال آخر راهنمایی و زمان ورود به دبيرستان عازم به جبهه های جنگ شد و از آن پس مخلصانه و با تمام توان خود را وقف مصالح انقلاب کرد و همزمان در جبهه های جنگ به تحصيلات خود ادامه داد.

شهید «مسعودی» از کودکی همراه با تحصيل در مدرسه کار در مزرعه و منزل را دنبال می کرد به طوری که او هيچ گاه پدر پير و زحمتکش خود را در کارهای کشاورزی تنها نگذاشت و در مقابل رنج های فراوان و طاقت فرسای زندگي چون کوه استوار بود.

ريشه های ايمان مذهبی از همان کودکی در وی مشهود بود و هميشه اطرافيان را به برپايی نماز و شرکت در مراسمات مذهبی سفارش می کرد ضمن اين که چندين سوره قرآن را با يک صد و بيست حديث حفظ کرد و اعتقادی راسخ به اسلام و رهبری امام داشت.

از ديگر خصلت های وی روح آزادانديشی و سعه صدر شهید بود که عقايد مخالف را به راحتی تحمل می کرد و در حد توان و آگاهيش از عقايد خود دفاع می نمود.

برخورد وی با افراد به گونه ای بود که در اولين برخورد فرد را مجذوب معصوميت و پاکی خود می کرد و بدين ترتيب بود که در سال 1362 مجدد به ندای رهبر انقلاب لبيک گفته و رهسپار جبهه های جنگ گرديد و بعد از دو سال خدمت عاشقانه در جبهه های جنگ عليه باطل در یکم اسفند ماه 1364 در عمليات والفجر 8 در منطقه فاو  بصره در حين مأموريت در مسير شهادت گام برداشت و به کاروان هميشه جاويد شهيدان پيوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها