ریابکوف: روسیه از گفت‌وگوهای ملی در ونزوئلا حمایت می‌کند

معاون وزیر خارجه روسیه به همتای ونزوئلایی خود اطمینان داد که مسکو از گفت‌وگوهای ملی سراسری در این کشور و خط مشی مقامات کاراکاس در جهت ممانعت از ادامه بی‌ثباتی اوضاع داخلی ونزوئلا حمایت می‌کند.
کد خبر: ۳۳۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ - 22February 2019

معاون وزیر خارجه روسیه به همتای ونزوئلایی خود اطمینان داد که مسکو از گفت‌وگوهای ملی سراسری در این کشور و خط مشی مقامات کاراکاس در جهت ممانعت از ادامه بی‌ثباتی اوضاع داخلی ونزوئلا حمایت می‌کند.به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در جریان مذاکرات با «ایوان هیل» همتای ونزوئلایی خود، مسائل مربوط به دورنمای تعمیق همکاری‌های دوجانبه، حل و فصل بحران سیاسی کنونی در‌ ونزوئلا را بررسی کرده و به وی اطمینان داد که مسکو از گفت‌وگوهای ملی سراسری در این کشور و خط مشی کاراکاس در جهت ممانعت از ادامه بی ثباتی اوضاع حمایت می‌کند.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، ریابکوف همبستگی طرف روسی با ملت دوست ونزوئلا، حمایت از خط مشی دولت قانونی این کشور در جهت فایق آمدن بر بی‌ثباتی کنونی در ونزوئلا، از جمله برگزاری گفت‌وگوهای ملی سراسری در جهت رفع اختلافات موجود بین نیروهای سیاسی در این کشور، را مورد تاکید قرار داد.

در جریان این مذاکرات، همچنین مسائل مربوط به دستورکار روابط دوجانبه و دورنمای تعمیق مشارکت راهبردی بین روسیه و ونزوئلا مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

در همین رابطه، «دمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز شب گذشته هشدار داد که آمریکا در حال فراهم سازی اقدامات تحریک آمیزی در ونزوئلا در پوشش کمک‌های انسان دوستانه است که قرار است در تاریخ 23 فوریه (4 اسفند ماه) انجام شود و سپس با انتشار اخبار دروغین، اعضای شورای امنیت را نسبت به ضرورت اقدام جدی درباره ونوزئلا متقاعد سازد.

پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هم تاکید کرده بود که حل و فصل بحران سیاسی کنونی در ونزوئلا تنها از طریق مذاکرات سیاسی و رسیدن به توافق داخلی امکان پذیر است و استفاده از اقدامات تحریک آمیز تهاجمی، یا دخالت خارجی بصورت مستقیم یا در پوشش عملیات ارسال کمک‌های انسان دوستانه، قطعا منجر به نتیجه‌ای نخواهد شد که "خوان گوایدو" رهبر مخالفان ونزوئلا انتظار آن را دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار