مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

وحدت و همدلی یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس است

سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» وحدت  و همدلی یکی از دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس دانست، گفت: وحدت و همدلی بین تمام آحاد جامعه از نیروهای مسلح تا مردم عادی در طول دفاع مقدس دیدنی بود.
کد خبر: ۳۳۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ - 23February 2019

وحدت و همدلی یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی صبح امروز (شنبه 4 اسفندماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب، هشت سال دفاع مقدس است، آن‌هم در شرایطی که در ابتدای انقلاب و عدم آمادگی نیروها جنگ بر ما تحمیل شد.

گرامی وحدت و همدلی را یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس برشمرد و گفت: وحدت و همدلی بین تمام آحاد جامعه از نیروهای مسلح تا مردم عادی در طول دفاع مقدس دیدنی بود؛ وحدتی که محور آن امام راحل به‌عنوان فرمانده کل قوا بود.

وی دستاورد دیگر دفاع مقدس را بحث مباحث اقتصادی با نگاه اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: تحریم‌ها موجب شد تا نیاز نیروهای مسلح را مبتکران داخلی متناسب با نوع جغرافیا تأمین کنند و در اختیار رزمندگان قرار دهند؛ بنابراین اقتصاد مقاومتی به عینه در دفاع مقدس تجربه شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، قناعت و پرهیز از تجمل‌گرایی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و افزود: نحوه پوشش و نوع برخوردها در این دفاع جانانه فارغ از هرگونه تجمل و خودبرتربینی به‌وضوح در دفاع مقدس قابل‌مشاهده بود که باعث می‌شد افراد از درون و باطن یکدیگر دوست داشته باشند.

گرامی همچنین گفت: دستاورد دیگر دفاع مقدس در حوزه صدور انقلاب اسلامی است و همان‌طور که امام راحل فرمودند در دفاع مقدس هم انقلاب را به پیروزی رساندیم و هم آن را به دنیا صادر کردیم.

وی دستاورد مهم دیگر دفاع مقدس را در حوزه فرهنگی دانست و افزود: زهد و تقوایی که در رزمندگان وجود داشت در راستای شجاعت و از خودگذشتگی تعریف می‌شد که گاهی در قالب نمایش، سروده‌ها، حماسه شعر و شعور را در کنار یکدیگر قرار می‌داد و وجه تمایز آن نیز این بود که این احساس همراه با عقلانیت بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: پس از دفاع مقدس برنامه‌های تداوم فرهنگی ازجمله شعر و سروده‌ها ادامه پیدا کرد؛ لذا جشنواره‌های استانی یکی پس از دیگری برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها