عضو فراکسیون مستقلین ولایی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جزئیات نشست امروز فراکسیون مستقلین در خصوص «نشست ورشو»/ عراقچی به شدت خواهان تصویب FATF است

یحیی کمالی‌پور ضمن تشریح مباحث مطرح شده در جلسه امروز فراکسیون متبوعش با معاون سیاسی وزیر امور خارجه، از باور عراقچی مبنی بر کاهش مشکلات کشور در گرو تصویب FATF خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ - 24February 2019

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های عنبرآباد و جیرفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به حضور عباس عراقچی در جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین مجلس که به منظور بررسی زوایای نشست ورشو تشکیل شده بود، اظهار داشت: دولتمردان آمریکایی‌ به دنبال این بودند که اجماعی از سایر کشورها را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند، به همین دلیل از مدت ها قبل برای برگزاری نشستی طرح ریزی کرده بودند که ورشو ماحصل این برنامه ریزی های دشمنان بود.

وی گفت: در ابتدا آمریکایی‌ها در دعوت نامه هایی که برای کشورهای هدف فرستاده بودند، عنوان دعوت نامه را نشستی علیه ایران عنوان کرده بودند اما وقتی متوجه شدند که شاید کشورها با این موضوع مخالفت کنند، موضوع و هدف از این نشست را به ظاهر تغییر دادند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه حدود 79 کشور در این اجلاس شرکت کردند، گفت: یکی از نشانه های شکست آمریکا در این اجلاس عدم استقبال کشورها از این نشست بود؛ لذا حدود 23 کشور وزرای خود را راهی این اجلاس کرده بودند و این امر نشان می‌دهد که نشست ضدایرانی ورشو مورد تایید مقامات بلندپایه کشورها قرار نگرفته است و در حقیقت سطح شرکت کنندگان بسیار پایین و ضعیف بود.

کمالی‌پور تاکید کرد: آمریکایی‌ها در نشست ورشو با مخالفت کشورهای مختلف رو به رو شدند و در نهایت منتج به شکست آمریکا شد و آنها حتی نتوانستند بیانیه مدنظرشان از این اجلاس را خارج کنند.

این نماینده خانه ملت با توجه به این نکته که در جلسه امروز فراکسیون مستقلین در خصوص پیوستن کشورمان به کنوانسیون های بین‌المللی هم بحث و تبادل نظر شد، گفت: به عقیده آقای عراقچی، آمریکایی‌ها به شدت شرکت و بنگاه‌های اقتصادی کشورهایی که با ایران در تعامل هستند را تحت فشار قرار داده و به همین دلیل آقای عراقچی یکی از راهکارهای اصلی برای رهایی از آثار مخرب تحریم‌های آمریکایی‌ها تصویب FATF است اما برخی از نمایندگان معتقدند که پذیرفتن FATF همچون برجام نمی‌تواند راهگشای مشکلات کشور باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار