همزمان با رزمایش دریایی ولایت ۹۷ انجام شد؛

انجام عملیات مردم‌یاری یگان‌های پزشکی و امدادی ارتش

یگان‌های پزشکی و امدادی نیروی دریایی ارتش همزمان با برگزاری رزمایش ولایت ۹۷، به انجام مأموریت مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی پرداختند.
کد خبر: ۳۳۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ - 24February 2019

انجام عملیات مردم یاری یکان‌های پزشکی و امدادی ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همزمان با آغاز مرحله نمایش قدرت رزمایش ولایت ۹۷ که در مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور آغاز شده است، یگان‌های پرشکی و امدادی این نیرو به انجام مأموریت مردم‌یاری، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف که در نزدیکی مناطق عملیاتی رزمایش دارند، پرداختند.

طی این طرح، پزشکان و بهیاران این نیرو از جمله متخصصان چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراح عمومی، دندان‌پزشکی، طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، پوست، داخلی و پزشک عمومی به ارائه خدمات رایگان شامل ویزیت، تحویل دارو و اهدای بسته سلامت به مراجعان و بیماران نیازمند پرداختند.

در این طرح انواع تجهیزات بیمارستانی از جمله اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، بیمارستان صحرایی، درمانگاه سیار، تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جنگ نوین به کار گرفته شده است.

امیر دریادار دوم «محسن مرادی‌نیا» رییس اداره بهداشت و درمان نداجا نیز در این باره اظهار داشت: همزمان با اجرای رزمایش بزرگ ولایت ٩٧، تیم‌های پزشکی ما از جمله یک تیم ١٠ نفره از پزشکان متخصص با حضور در جاسک و مناطق محروم و روستا‌های اطراف منطقه، درحال ویزیت و معالجه رایگان مردم این مناطق هستند.

وی افزود: برای این کار درمانگاهی در نظر گرفته شده و بیمارانی هم که نیاز به معالجه بیشتر دارند به بیمارستان سیدالشهدا (ع) در بندرعباس منتقل می‌شود.

رییس اداره بهداشت و درمان نداجا با اشاره به برپایی چادر‌های بیمارستانی و بیمارستان‌های صحرایی در منطقه، افزود: در این خدمات‌رسانی که از روزهای پیش از آغاز رزمایش شروع شده است؛ صد‌ها نفر از مردم مراجعه کرده و ویزیت می‌شوند.

بنا بر این گزارش، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از یگان‌های اصلی در آبادانی و عمران منطقه مکران است.

این نیرو هم‌راستا با ساخت منطقه دریایی در جاسک و احداث زیرساخت‌های اساسی برای استقرار یگان‌های متعدد در آب‌های ساحلی دریای عمان، بیشترین نقش را در عمران این مناطق در حوزه‌های غیر نظامی نیز دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار