امیر رستگاری:

اولین توربین ۲۵ مگاواتی در حوزه پیشرانه‌های دریایی بزودی ساخته می‌شود

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ساخت اولین توربین ۲۵ مگاواتی در حوزه پیشرانه‌های دریایی را در دستور کار قرار داده‌ایم و بزودی به این فناوری دست خواهیم یافت.
کد خبر: ۳۳۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ - 25February 2019

ساخت اولین توربین ۲۵ مگاواتی در حوزه پیشرانه‌های دریایی در آینده نزدیکبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع صبح امروز در دومین همایش پیشرانه‌های دریایی اظهار داشت: سازمان صنایع دریایی از سال ۱۳۹۰ برنامه جامع خود را در راستای قطع وابستگی و دستیابی به فناوری‌ها و نیاز‌های حوزه پیشرانه دریایی آغاز کرد.

وی افزود: در این برنامه طراحی و تولید موتور‌های بنزینی، موتور‌های دیزلی، سامانه‌های انتقال قدرت، سامانه‌های رانش دریایی و پروانه سامانه‌های کنترل و مانیتورینگ را در دستور کار خود قرار دادیم.

دریادار رستگاری ادامه داد: در برنامه پنج ساله پنجم دستیابی به موتور‌های دیزلی را در دستور کار قرار دادیم و در برنامه ششم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، ساخت اولین توربین ۲۵ مگاواتی را در دستور کار قرار داده‌ایم، که ان‌شاءالله بزودی به این فناوری دست خواهیم یافت. این سامانه به لحاظ فنی و قابلیت سرعت کاربرد وسیعی در شناور‌های نظامی دارد و در تکمیل زنجیره بومی‌سازی به ما کمک می‌کند.

رئیس سازمان صنایع دریایی گفت: امروز با شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌های مختلف تبریز، دانشگاه فردوسی، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر و بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه ساخت پیشرانه‌های دریایی همکاری مستقیم داریم.

وی افزود: اولین برنامه ما در این حوزه طراحی موتور دریایی ۹۰۰ اسب بخار بود که با همکاری شرکت سوئدی‌ ام.دی توانستیم نخستین دیزل ۹۰۰ اسب بخار را طراحی و تولید کنیم.

امیر رستگاری گفت: خط تولید موتور دیزلی ۹۰۰ اسب بخار ایجاد و تاکنون از این موتور در تیپ‌های مختلف ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه از دانش سرریز شده در موتور‌های دیزلی، دومین دیزل را با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار طراحی و تولید کردیم، بیان کرد: خط تولید این دیزل نیز هم‌اکنون در سازمان صنایع دریایی ایجاد شده و در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: دیزل بعدی موتور ۳۵۰۰ اسب بخار بود که کار بازمهندسی آن توسط سازمان صنایع دریایی انجام و بر روی شناور‌های نظامی و شناور‌های کلاس متوسط نیز نصب شده است.

دریادار رستگاری در خصوص پیشرانه واترجت ملی که صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد، گفت: این سامانه با توجه به اینکه زائده‌ای را در کف شناور ایجاد نمی‌کند، قابلیت حضور شناور در آب‌های کم‌عمق را ایجاد کرده است و می‌تواند در توقف و تغییر جهت سریع شناورها، مؤثر باشد.

رئیس سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه خط تولید سامانه پیشران واترجت ملی راه اندازی شده است، گفت: این سامانه در شناور‌های کلاس متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها