رونمایی جدیدترین دستاورد دریایی ارتش/ افزایش ۲ برابری سرعت شناور‌های نظامی با «مکران ۳۶۰۰»

نخستین موتور دریایی دیزل ایرانی با نام مکران ۳۶۰۰ امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و فرمانده نیروی دریایی ارتش رونمایی شد.
کد خبر: ۴۹۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ - 21December 2021

رونمایی از جدیدترین دستاورد ارتش/ افزایش سرعت شناور‌های نظامی با «مکران ۳۶۰۰»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نخستین موتور دریایی دیزل ایرانی با نام مکران ۳۶۰۰ (mac۳۶۰۰) امروز با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بوشهر رونمایی شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار ایرانی در این مراسم اظهار داشت: با توجه به تأکیدات فرمانده کل قوا مبنی بر افزایش سرعت شناورها، خط تولید موتور‌های سنگین دیزلی توسط متخصصان ایرانی راه‌اندازی شده است و بر روی اولین ناو موشک‌انداز ایرانی نصب خواهد شد.

وی افزود: موتور‌های سنگین دیزلی که توسط شرکت صدرا تولید شده، با توان سه هزار و ۶۰۰ اسب بخار با نام «مکران ۳۶۰۰» تولید شده‌اند. این موتور قادر است سرعت شنا‌ور‌های نظامی را تا ۳۰ گره دریایی افزایش دهد. قبلاً سرعت این شناور‌ها ۱۵ گره دریایی بود.

فرمانده نداجا گفت: این موتور از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و متناسب با تداوم مأموریت‌های نیروی دریایی ساخته شده و توانسته کشور را در تولید موتور‌های دیزلی به خودکفایی برساند. در سطح جهان تنها پنج کشور هستند که توان ساخت موتور‌های دیزلی دریایی را دارند و خوشبختانه ایران با تولید این موتور‌ها جزو این کشور‌ها قرار گرفته است.

امیر ایرانی تصریح کرد: اگرچه وظیفه نیروی دریایی ارتش امنیت دریاست، اما سرعت موتور شناور‌ها بسیار مهم بوده که امروز خط تولید این محصولات افتتاح شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: افتتاح این کارخانه آغاز کار تولید بوده و با توجه به ظرفیت بالای متخصصان ایرانی، توان سرعت موتور‌های دیزلی شناور‌ها تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

همچنین در این مراسم، بزرگترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ارتش کشور، اولین شهر نوآوری صنایع دریایی و بزرگترین برج فناوری صنایع دریایی در بوشهر افتتاح شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها