رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

باید غرب را قربانی کنیم تا روی پای خود بایستیم

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: همگان بدانند ما باید غرب را قربانی کنیم تا روی پای خود بایستیم.
کد خبر: ۳۳۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ - 25February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» امروز (6 اسفندماه) در یادواره شهدای روحانی و تبلیغات در مصلی بزرگ امام علی (ع) کرمان اظهار داشت: با توجه با شرایط و عظمت انقلاب اسلامی و نقش آن در عرصه‌های گوناگون، انتظار می‌رود همه اقشار و بخصوص روحانیون از تریبون‌های خود در جهت هدایت مردم گام بردارند تا از سمت دشمن و جریانات داخلی لطمه‌ای به انقلاب وارد نشود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه در هفته‌های آخر هزاره دوم میلادی جامعه شناسان آمریکایی تحلیلی با عنوان سند امنیت ربع اول هزاره سوم انجام داده بودند، افزود: در این سند، آمریکایی ها 6 هدف برای این 25 سال طراحی کرده بودند و در آن آمده که اگر آمریکا در این مدت نتواند قدرت خود را تثبیت کند به سمت فروپاشی پیش خواهد رفت.

وی به تبیین اهداف سند امنیت ربع اول هزاره سوم پرداخت و با بیان اینکه رؤسای جمهور آمریکا در طول این 19 سالی که بر سر قدرت بودند استراتژی‌های متفاوتی داشتند، افزود: دولت بوش اقدام به ایجاد پایگاه نظامی در منطقه با هدف مهار قدرت ایران کرد و در این راه حدود 7 تریلیون دلار بدهی برجای گذاشت و تعداد زیادی از نظامیانش در جنگ افغانستان و عراق کشته شدند و هرگز به اهداف خود نرسید.

سعیدی تصریح کرد: در دوران اوباما شعار اعتدال و هم‌زیستی با غرب در ایران ایجاد شد و اوباما 4 هدف شامل؛ عدم موفقیت ایران در بحث هسته‌ای و تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای، عدم تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای، عدم حمایت ایران از حزب‌الله و حماس را دنبال کرد و متاسفانه اوباما در اهداف خود نسبتا موفق بود، زیرا در قضیه هسته‌ای ما را از نقطه اوج بر سر میز مذاکره نشاند و ما را محدود کرد و همچنین در نفوذ فکری نیز موفق بود.

وی با اشاره به اینکه دولت ترامپ مهمترین سرمایه ایران را انسجام ملی می‌داند افزود: استراتژی‌های دولت آمریکا در دوران ترامپ تغییر کرد و آنها سعی کردند از قدرت منطقه‌ای، عمق استراتژیک و نفوذ معنوی ما در عراق در سوریه، لبنان، یمن و فلسطین بکاهند و در مرحله بعد بر روی قدرت دفاعی تاثیر بگذارند و آنها متوجه شدند نفوذ معنوی سرمایه بزرگی است و قدرت دوم ایران قدرت نفوذی ایران در منطقه است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: ترامپ رکن سوم قدرت ایران را قدرت دفاعی و رکن چهارم قدرت انرژی، نفت و گاز می‌داند و اینجا این سوال مطرح است که اگر این 4 قدرت از مردم ایران گرفته شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و قطعا دشمن بدون ارتباط با داخل و محافل داخلی نمی‌تواند خواسته‌های خود را عملی کند و یک جریان معارض و غرب گرا در داخل وجود دارد که بستر ساز تحقق نقشه‌های دشمن است.

وی ابراز داشت: تهاجم دشمن علیه انقلاب و مردم در دو جبهه جنگ سخت و جنگ نرم انجام می‌گیرد و جنگ سخت با سلاح است و اما جنگ نرم بسیار پیچیده و نرم افزاری است که نمونه بارز آن فتنه سال 88 بود.

سعیدی با اشاره به اینکه فتنه بر دو نوع فتنه نرم و فتنه سخت است افزود: فتنه سخت با سلاح و به صورت فیزیکی انجام می‌شود ولی فتنه نرم از جنس القاء عاطفی و صحنه سازی و تغییر ذهن جامعه است و فتنه نرم زمینه ساز فتنه سخت است و علم کردن پیراهن عثمان و قرآن برسر نیزه گذاشتن از جنس فتنه نرم و نامه بدون بسم‌الله و اعلام پیروزی قبل از موقع از نوع فتنه نرم است و نیز در طول این چهار دهه انقلاب در هر دهه یک فتنه سخت داشتیم که مقدمه آنها فتنه نرم بوده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه فتنه چه سخت و چه نرم آن منشا داخلی دارد و باید به القاها توجه کنید اضافه کرد: سخنرانی فلان مسئول می تواند زمینه ساز فتنه نرم که بسیار پیچیده است باشد و فتنه نرم و فتنه سخت قابل تکرار هستند.

این مسئول با اشاره به این سئوال که فتنه سال 1398 چیست عنوان کرد: فتنه 98 در یک جمله تلاقی، خواست معارض داخلی و جریان غربگرای داخلی با دشمن در مساله ضرورت سازی مشروعیت عقب‌نشینی است که این تلاقی به دو زمینه خارجی و داخلی نیاز دارد.

سعیدی ادامه داد: در زمینه خارجی، چیزی که آمریکا می‌خواهد پیاده کند، فشار اقتصادی، عملیات روانی، تحریک نارضایتی‌های مردم برای اغتشاش است که ترامپ نمی توانست این اهداف را پیاده کند و با خروج از برجام این زمینه را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه مجلس توان برآورده کردن خواسته‌های رهبری و مردم را ندارد و دولت یک جوهره انقلابی گری می‌خواهد که زمینه تحقق را فراهم کند ادامه داد: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن ماه سنگ تمام گذاشتند و وظیفه دولت این است که موانع را برطرف کند و به نیازهای مردم پاسخگو باشد و حال مشکل دولت چیست که نمی تواند موانع را برطرف کند؟

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بیان داشت: به مردم می‌گویند که اگر تسلیم نشویم جنگ می‌شود، جنگ چی؟! مگر ما دست خالی هستیم؟ و همه بدانند آمریکا در برابر قدرت ایران ریسک نمی‌کند و مردم نباید به این هراس افکنی‌ها توجه کنند.

سعیدی متذکر شد: روزی می‌گفتند که از انرژی هسته‌ای کوتاه بیایید، اکنون می‌گویند در برجام اول نتوانستیم در برجام دوم از قدرت دفاعی دست برداریم، شاید اوضاع بهتر شود ولی همگان بدانند ما باید غرب را قربانی کنیم تا روی پای خود بایستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها