اردلان شجاع‎کاوه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جشنواره «فیلم 100» محلی برای كشف استعدادهای جدید است

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: جشنواره«فیلم 100» می‌تواند محلی برای كشف استعدادهای جدید باشد تا همین استعدادها به گنجینه‌های نسل‌های بعد سینما چه در مدیوم کوتاه و چه بلند، تبدیل شوند.
کد خبر: ۳۳۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ - 26February 2019

اردلان شجاع‌کاوه بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره جشنواره فیلم‌ 100 ثانیه‌ای و اینكه چطور می‌توان در زمان كوتاه بهترین پیام و صفات اخلاقی را به مخاطب‌ منتقل كرد، اظهار داشت: من شخصاً از این منظر به جشنواره فیلم‌های كوتاه نگاه نمی‌كنم، چراكه معتقدم جشنواره‌ای با عنوان «فیلم 100» اگرچه تاثیر عمیقی دارد اما فی الواقع وظیفه ندارد حتما صفات اخلاقی را ارائه بدهد و قرار نیست برای مردم نسخه تجویز کند و حالت سفارشی به خود بگیرد.

وی افزود: اصولاً جشنواره یا رقابتی است یا در جهت معرفی آثار برگزار می‌شود که به نظرم جشنواره «فیلم 100» می‌تواند محلی برای كشف استعدادهای جدید باشد تا همین استعداد‌ها به گنجینه‌های نسل‌های بعد سینما چه در مدیوم کوتاه و چه بلند، تبدیل شوند.

این بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: فیلم‌های كوتاه 100 ثانیه‌ای می‌توانند در عین زمان كوتاهی كه دارند در شرایطی با موقعیت‌هایی متفاوت حرفشان را بزنند كه قابل اعتنا باشد و دیده شوند. به نظرم عمده‌ترین خاصیت جشنواره فیلم‌های كوتاه همین كشف استعداد و سهولت ساخت این آثار با توجه به زمان و هزینه‌اش، به ویژه برای نسل جوان است.

شجاع‌کاوه تاکید کرد: البته اینکه می‌گوییم نسل جوان، به این معنا نیست که این جشنواره عرصه جولان آماتورهاست و هیچ سینماگر حرفه‌ای در آن، جا ندارد، نه اصلا اینطور نیست و اتفاقاً افراد كاربلد و با تجربه می‌توانند در این زمینه راهكار نشان بدهند، الگوسازی کرده و مخاطب را جذب كنند.

وی در رابطه با ایده‌پردازی در فیلم‌های به این کوتاهی گفت: قطعاً بیان یک مفهوم اخلاقی، اجتماعی، علمی، عاشقانه، خانوادگی و... در 100 ثانیه، ایده‌پردازی و ذهن خلاقانه خاصی می‌طلبد و اصلا، کار راحتی نیست و یکی از منظرهایی که چنین جشنواره‌ای می‌تواند استعدادهای فوق‌العاده‌ای را کشف کند، همین شکل تفکر و ایده‌پردازی خاص این فیلم‌سازان است.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره راهکارهای اجرایی و خط مشی لازم در این جشنواره گفت: از دیدگاه من هر جشنواره‌ای اگر به تعریف صحیحی از خود دست پیدا کند و برای آینده نزدیک و میان مدت و بلند مدت خود نقطه گذاری صحیحی داشته باشد، قطعاً هر سال موفق‌تر از سال گذشته خود خواهد شد.

گفت‌وگو از ولی منصوریان

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها