روحانی:

در صحنه سیاسی موفق عمل کرده‌ایم/ ادغام بانک‌های نیروهای مسلح تاپایان سال

رئیس جمهور گفت: در دادگاه‌های بین‌المللی شاهد بودیم که در صحنه‌های سیاسی موفق عمل کردیم و این موفقیت حاصل عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی و سپاه است.
کد خبر: ۳۳۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ - 26February 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور در پنجاه و هشتمین مجمع عمومی سالانه بانک مرکزی، با تبریک روز زن و مادر اظهار داشت: گزارشی که امروز در جلسه مجمع قبل از این جلسه شنیدیم برای من امیدوارکننده بود علی‌رغم سختی ها و مشکلاتی که امروز داریم شما می دانید که همه توانی که امروز آمریکا گذاشته، در مسأله تحریم در سیستم بانکی و فروش نفت و در سایر زمینه های اقتصادی است.

وی ادامه داد: امروز خط مقدم ما در برابر آمریکا، وزارت خارجه، بانک مرکزی و وزات نفت و بقیه وزارتخانه‌ها در خط دوم اما خط اول مربوط به این سه نفر است از هر سه نفر تشکر می‌کنم به خاطر ایستادگی و توانمندی، هم از ظریف،‌ همتی و زنگنه، این ها نیروهایی بودند که در خط مقدم این مبارزه ایستاده اند و الباقی دستگاه های ما برنامه و بودجه و اقتصاد همه اینها فشار رویشان است.

رئیس جمهور ضمن تشکر از ظریف تصریح کرد: اما عمده فشار روی این سه بخش است ما علی رغم تحمل سختی ها،‌ اما موفقیت های خوبی داشتیم ما این 2 را در کنار هم قرار دهیم هم سختی و مشکلات و هم مردم توقعات درستی دارند که آن را حل و فصل کنیم و هم پیشرفت های خوبی داشتیم اگر وزارت خارجه کاری می کند نماینده مردم است دولت در کل منتخب ملت است.

وی افزود: در دادگاه‌های بین المللی شاهد بودیم که در صحنه های سیاسی موفق عمل کردیم و این موفقیت حاصل عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی و سپاه است.

روحانی بیان داشت: برخی از بانک ها باید در پایان سال ادغام شود که بانک های نیروهای مسلح نیز شامل این موضوع می شوند.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر بشار اسد گفت: آقای بشار اسد گفت که سفر من دیپلماتیک نبوده و صرفا برای تشکر از ایران آمده‌ام.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در تمام رسانه‌ها نکته‌ای که می‌گویند این است که دولت هیچ کاری نمی‌کند ما می‌دانیم نقدینگی از سال ۸۲ تا ۹۲ به طور متوسط رشد آن ۲۷ درصد بوده از ابتدای دولت یازدهم تا امروز ۲۳ درصد است و اینکه توانستیم نقدینگی را کنترل کنیم، مهم است. ما از تهران یک ماشین را می‌فرستیم به مرز می‌روند، زنگ می‌زنند می‌گویند اینجا یک دیوار کشیده‌اند. این دیوار باید برداشته شود البته تاکنون نتوانستند دیوار بکشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: دوم دیوار دور بانک‌ها است. شما اگر با بانک‌های دنیا رابطه راحت تری داشته باشید اقتصاد پیش می‌رود. بانک‌ها در این باره باید صحبت کنند. اگر رابطه ما با گروه اقدام مالی قطع شود فعالیت بانکی ما در سطح دنیا با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۵۱

نظر شما
پربیننده ها