اختتامیه جشنواره «آتش به اختیار» برگزار شد؛

سردار یزدی: شهید طهرانی‌مقدم آتش به اختیار عزت امروز ایران را رقم زد

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: امروز ما حاصل کار آتش به اختیار شهید «حسن طهرانی‌مقدم» را در ناتوانی دشمن می‌بینیم. آن‌ها امروز خوار شده‌اند و سیلی خورده‌اند و می‌خواهند مانع پیشرفت ما شوند.
کد خبر: ۳۳۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ - 27February 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه اولین جشنواره «آتش به اختیار» عصر امروز با حضور سردار «محسن یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «محسن توسلی» خواننده کشورمان روی سن آمد و قطعه «خاکریز اول» اجرا و آن را به مادران شهدا تقدیم کرد.

توسلی در سخنان کوتاهی اظهار داشت: نزدیک به ۷۰ قطعه موسیقی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس کار کرده‌ام که حدود ۵۰ قطعه آن آتش به اختیار تولید شده است.

وی سپس قطعه «مردان جنگ»» را اجرا و عنوان کرد: این روز‌ها که همه از جنگ حرف می‌زنند و من این قطعه را به همه مردان جنگ تقدیم می‌کنم. براساس دینی که نسبت به خانواده‌های شهدا احساس می‌کنم موسیقی و هنرم را در این راستا به کار می‌گیرم.

سردار یزدی در ادامه این مراسم اظهار داشت: جشنواره آتش به اختیار اولین اقدام خود را انجام داد که اولین پله بود. ما در سطح کشور اقدامات بسیار خوبی در زمینه فرهنگی انجام داده‌ایم که هرکدام می‌تواند افتخار و عزت برای کشور اسلامی باشد. این فعالیت‌ها می‌تواند حلقه‌ای باشد برای کسانی که در میدان حاضر شدند و اعلام آمادگی در عرصه‌های خالی کردند.

وی گفت: آتش به اختیار همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: یک واژه نظامی است، ولی به عنوان یک واژه فرهنگی مورد استفاده قرار گرفت. چراکه دشمن حمله کرده و همه توانش را گذاشته تا ما متوقف شویم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همه باید نشان دهند تمام تلاششان معطوف به عزت مردم و خالصانه برای خدا و افتخار برای کشور و مردم باشد. امروز نیازمند حضور جوانان در عرصه فرهنگی هستیم. آن‌ها نشان دادند که در روزگاری که ارزش‌ها برای خیلی‌ها باورنکردنی است، برای جوانان دست‌یافتنی است.

سردار یزدی از شهید طهرانی مقدم یاد کرد و گفت: روزگاری به ما می‌گفتند شما کار نظامی نکرده‌اید و اطلاع ندارید. روزی که قصد عزیمت به کردستان داشتیم مانع ما شدند و به ما سلاح و فشنگ ندادند، اما ما گفتم دست خالی می‌رویم. بچه‌ها در مریوان نیازمند کوچک‌ترین امکانات بودند، ولی ایستادند. روزی که این دفاع تمام شد خیلی‌ها گفتند موشک نمی‌خواهیم و جلوی بودجه‌ها را گرفتند، اما حسن طهرانی‌مقدم در فشار، اقتدار موشکی را برایمان ایجاد کرد. امروز ما حاصل کار آتش به اختیار حسن مقدم را در ناتوانی دشمن می‌بینیم. آن‌ها امروز خوار شده‌اند و سیلی خورده‌اند و امروز می‌خواهند مانع پیشرفت ما باشند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تاکید کرد: بیشترین کار آتش به اختیار امروز توسط جوانان انجام شده است. رهبر انقلاب با حکم آتش به اختیار دست روی جایی گذاشتند که در گذشته به وسیله آن توانستیم بر دشمن پیروز شویم و قدم‌های بزرگی برداریم.

وی گفت: اولین جشنواره آتش به اختیار به سرعت سایرین را برای آمدن به این عرصه تشویق خواهد کرد تا حلقه‌های واسطی در تمام کشور انجام شود. این ارتباط به زودی مردم را شاهد پیشرفت‌های بزرگی خواهد کرد. حتماً آینده بسیار خوبی پیش‌روی کشور است و کسانی که با تردید نگاه می‌کنند ورود پیدا می کنند. مردم ما مردم پرافتخار، پرصلابت و عزیزی هستند که حتماً آینده روشنی را رقم خواهند زد و دشمن را به تعظیم وا خواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار