جهانگیری در رونمایی از پردیس «مغز من»:

دولت ریسک توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را پذیرفته‌ است

معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: یکی از اصلی ترین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و پذیرش ریسک‌های مربوط به آن بوده است.
کد خبر: ۳۳۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ - 27February 2019

دولت ریسک توسعه شرکت‌های دانش بنیان را پذیرفته‌ استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهور در مراسم هفته آگاهی از مغز و رونمایی از پردیس «مغز من» که عصر امروز (چهارشنبه هشتم اسفندماه) برگزار شد، اظهار داشت: لازم می‌دانم قبل از هر چیز از آقای کمال خرازی که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در علوم شناختی انجام دادند تشکر کنم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در شرایط فعلی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و فکر می کنم وزارت علوم باید به تربیت نیروی انسانی در علوم شناختی توجه بیشتری کند.

جهانگیری گفت: علوم شناختی مرز پیشرفت کشورهاست و امروز آمریکا، اروپایی‌ها و ژاپن پیشرفت های خوبی در علوم شناختی دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما به موقع وارد علوم شناختی شدیم و اگر با همین سرعت زیر ساخت‌ها را تکمیل و دانشمندان خارج از کشور را دعوت کنیم حتما می‌توانیم کارهای جدی در زمینه علوم شناختی انجام دهیم.

معاون اول رئیس‌ جمهور افزود: فاصله ما با دنیا فاصله زیادی در حوزه علوم فضایی و جدید نیست و یکی از جهت گیری‌های ما در دولت زمانی که با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم، این است که به راه‌های نشناخته که در کشور مغفول مانده توجه کرده و در این بخش‌ها حرکت کنیم.

جهانگیری افزود: یکی از اصلی ترین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و پذیرش ریسک‌های مربوط به آن بوده است.

ادامه دارد ...

نظر شما
پربیننده ها