فرمانده سپاه ناحیه دورود:

بهبود وضعیت اقتصادی کشور در گرو کار جهادی مسوولان است

سرهنگ «کریم زینی‌وند» گفت: امروز ما می‌توانیم بر این چالش اقتصادی به خوبی غالب شویم به شرط اینکه مسؤولانِ جهادی، علمی و دلسوز دست به کار شوند.
کد خبر: ۳۳۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ - 28February 2019

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «کریم زینی‌وند» فرمانده سپاه ناحیه دورود، در یادواره شهدای راه آهن لرستان که امروز (پنج‌شنبه 9 اسفندماه) در کانون امام علی (ع) شهرستان دورود برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که علی‌رغم میل دشمنان اسلام، چهل سالگی انقلاب را جشن گرفتیم.

وی گفت: امروز به میمنت و پاسداشت خون شهدا کشوری داریم که مانند نوری در کره زمین می‌درخشد و این امکان‌پذیر نبود جز  ایثار خانواده شهدا و مجاهدت‌های شهدا در دفاع از انقلاب در این 40 سال.

سرهنگ زینی‌وند با بیان اینکه کل استان لرستان 6 هزار و 300 شهید، و شهرستان ولایت‌مدار دورود 340 شهید را تقدیم انقلاب کرده است، افزود: در طول ایام دفاع مقدس حتی یک لحظه کارکنان راه آهن کشور که کار انتقال رزمندگان را به اقصی نقاط جبهه‌ها در جنوب انجام می‌داد، در انجام وظیفه خود کوتاهی نکردند.

فرمانده سپاه ناحیه دورود بیان کرد: در دوران دفاع مقدس هواپیماهای دشمن خطوط راه آهن را بمباران می‌کردند؛ ولی مجاهدانی که شبانه روز در این راه آهن کار می‌کردند، نمی‌گذاشتند حتی یک روز در این خطوط مواصلاتی خدشه‌ای وارد شود.

سرهنگ زینی‌وند با بیان اینکه چالش‌هایی که در دهه چهارم فرا روی نظام بود، چالش‌هایی بودند که امروز در دهه پنجم انقلاب این چالش‌ها عوض شده است، یادآور شد: ما در اوایل انقلاب با دشمنی به نام آمریکا مواجهه بودیم که در درون کشور ما به وسیله عناصر خودفروخته‌ای کودتا به راه انداخت و درصدد این بود که کشور را از درون متضرر کرده و بلای کودتای مرداد 1332 را بر سرما بیاورد.

 وی با طرح این سئوال که چالش امروز آمریکا با ما چیست؟ تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها به ما التماس می‌کنند که شما مرزهای کشورتان را درکنار مرزهای رژیم صهیونیستی مستقر نکنید.

فرمانده سپاه ناحیه دورود ادامه داد: دیروز اگر ما برای تأمین سیم خاردار دچار مشکل بودیم و نظام سلطه استکبار در 8 سال دفاع مقدس، ما را از خریدن تجهیزات ابتدایی نظامی منع کرده بود، امروز چالش آمریکا این است که اجازه ندهد موشک‌های و سلاح‌های پیشرفته ما به دست حزب‌الله لبنان، حماس و یمن برسد.

سرهنگ زینی‌وند گفت: در گذشته اگر چالش دشمن در داخل کشور ما این بود که نگذارد تفکر انقلابی حتی در بین مردم نفوذ کند، امروز آمریکا دست به دامن کشورهای کوچک و دست نشانده منطقه شده است که نگذارد تفکر انقلابی ایران در دنیا رسوخ پیدا کند.

به گفته وی همه دشمنان ما دست به دست هم داده‌اند و می‌خواهند جلوی نفوذ تفکر انقلاب اسلامی ایران را بگیرند و نگذارند این تفکر ایران  جهان را در بر بگیرد.

سرهنگ زینی‌وند با اشاره به اینکه ما آمریکایی‌ها را از عراق و سوریه با ذلت بیرون کردیم، تصریح کرد: دیروز چالش کشور ما در داخل برای این بود که 50 هزار مستشار آمریکایی را در کشور خودمان بیرون کنیم؛ ولی امروز چالش دشمن این است که ما حضوری هرچند کم رنگ در عراق و سوریه نداشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه دورود با تأکید بر اینکه دشمنان ما می‌دانند هر کجا اقتدار ایران باشد، اینها نمی‌توانند دوام بیاورند، اضافه کرد: این موفقیت‌ها به میمنت نظام جمهوری اسلامی و به میمنت خون شهداست.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی اخیر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امروز هیچ توجیهی برای مشکلات اقتصادی نداریم؛ چرا که ما کشوری نیستیم که اینگونه فشارهای اقتصادی بر ما تحمیل شود.

سرهنگ زینی‌وند گفت: ما کشوری هستیم که با وجودی که یک درصد جمعیت دنیا را داریم ولی شش درصد ذخائر معدنی و  ذخائر زیر ساختی دنیا در اختیار ما است به نحوی که اولین ذخیره کننده گاز و چهارمین تولید کننده نفت جهان هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما دارای مرزهای آبی گسترده‌ای در شمال و در جنوب کشور هستیم، افزود: ما بیش از 36 میلیون جمعیت کشورمان جوان است که در هیچ کجای جهان اینگونه نیست و ما بیش از 5 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی داریم که از علم و دانش روز بهرمند هستند.

وی بیان کرد: امروز ما می‌توانیم بر این چالش اقتصادی بخوبی غالب شویم به شرط اینکه مسؤولان جهادی، علمی  و دلسوز در این کشور دست به کار شوند و کمتر به دنبال بعضی از مسائل حاشیه‌ای باشند.

فرمانده سپاه ناحیه دورود با بیان اینکه امروز برای ملت ما قابل پذیرش نیست که در زیر چرخه سنگین اقتصادی به این شکل  زندگی کنند، عنوان کرد: همه مؤلفه‌های قدرت در این کشور وجود دارد و ما در این کشور کمبودی نداریم؛ چرا که کشورماهمه اش زمین، کوه، معدن  است.

زینی وند با اشاره به اینکه کشور ما  مملوء از گنج هایی است که نباید خاک بخورند، گفت:  بایستی این میراثی که از شهدا به ما رسیده است، به درستی تحویل نسل بعدی انقلاب دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار