شیخ‌نعیم‌قاسم: انگلیس خود از حامیان تروریسم است

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با انتقاد از انگلیس در درج نام حزب‌الله در فهرست تروریسم گفت که این کشور خود از حامیان تروریسم بوده و شایستگی ندارد تعیین کند چه کسی در فهرست تروریسم قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۳۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ - 02March 2019

شیخ‌نعیم‌قاسم: انگلیس خود از حامیان تروریسم استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز جمعه در واکنش به اقدام انگلیس در درج نام حزب الله در فهرست تروریسم تاکید کرد: انگلیس خود یکی از حامیان تروریسم و عضو ائتلاف‌های متجاوز علیه ملت‌های منطقه است و شایستگی ندارد که تعیین کند چه کسی در فهرست تروریسم قرار بگیرد.

وی که طی مراسمی در شهر بعلبک سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: درج نام حزب الله در فهرست تروریسم از سوی انگلیس، محکومیتی برای این کشور است و نشانگر آن است که این کشور به دنبال بازیابی تاریخ تاریک استعماری خود و تاسیس رژیم اسرائیل با وعده «بالفور» است؛ از این رو با این اقدام اخیرش نشان داد که حامی تروریسم است و شایستگی آن را ندارد که در موقعیت بین‌المللی تعیین کند چه تشکیلات و احزاب و جریان‌هایی را در فهرست تروریسم قرار دهد.

دولت انگلیس روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که ممنوعیت فعالیت بخش سیاسی جنبش حزب الله که دوشنبه گذشته از سوی وزیر کشور اعلام شده بود به اجرا درآمده و از این پس طرفداری از این گروه جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها