عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

افزایش وام ازدواج یکی از دغدغه‎های اصلی مجلس است/ بررسی افزایش حقوق سربازان در پارلمان

تقی کبیری گفت: با توجه به اینکه سن ازدواج در میان جوانان افزایش یافته و شاهدیم که جوانان تن به ازدواج نمی‎دهند افزایش وام ازدواج یکی از دغدغه‎های اصلی مجلس است.
کد خبر: ۳۳۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 03March 2019

افزایش وام ازدواج یکی از دغدغه‎های اصلی مجلس است/ بررسی افزایش حقوق سربازان در پارلمان«سید تقی کبیری» نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به افزایش وام ازدواج به 30 میلیون تومان اظهار داشت: با توجه به اینکه سن ازدواج در میان جوانان افزایش یافته و شاهدیم که جوانان تن به ازدواج نمی‎دهند، اولین دغدغه مجلس شورای اسلامی فراهم کردن شرایط اولیه ازدواج است.

وی افزود: اشتغال اولین‌ زمینه شکل‎گیری ازدواج است که با توجه به بیکاری در میان جوانان این موضوع باید مورد بررسی دقیق‎تر قرار بگیرد که البته ریشه‎یابی و رفع این موضوع زمان زیادی را صرف می‎کند.

کبیری اظهار کرد: مجلس به دنبال ارائه راهکارهای موقت برای بالا رفتن آمار ازدواج بود که به نتیجه رسیدیم‌ در این زمینه وام ازدواج را افزایش دهیم که جوانان بتوانند پایه‎های اولیه زندگی را ایجاد کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مبلغ می‎تواند کمک خوبی در آغاز زندگی جوانان باشد گفت: یک جوان با این وام می‎تواند حداقل شرایط اولیه مراسم را فراهم کرده و یا نیازهای اولیه شروع زندگی مانند رهن و اجاره منزل را برآورده کند؛ اما فراموش نکنیم دغدغه اولیه مجلس اشتغال جوانان است.

وی در مورد وام ماه عسل که توسط نمایندگان مجلس مطرح شد گفت: برخی از نمایندگان پیشنهاداتی در این زمینه داشتند که محقق نشد، این طرح می توانست خیلی بهتر مورد بررسی قرار بگیرد، در واقع وام ماه عسل طرحی بود با همکاری دیگر سازمان های اجرایی کشور که می توانست جوانان را برای ازدواج تشویق کند.

کبیری با اشاره به خبری درباره افزایش حقوق سرباز‌ها نیز بیان داشت: پیشنهاداتی در مجلس مطرح است که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور به آن رسیدگی می‌شود.  سربازان نباید از نظر مالی دغدغه فکری داشته باشند اما متاسفانه حقوق پایین سربازان که اکثر آنها تحصیلات بالایی دارند مشکلاتی را در وضعیت معیشتی ایجاد کرده  که در مجلس باید مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار