سرلشکر صفوی:

ساماندهی ۱۳۰ هزار تروریست در سوریه توسط آمریکا/ جهان اسلام قدرت برتر دنیا خواهد شد

دستیار و‌ مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جهان اسلام در آینده قدرت برتر دنیا خواهد شد و به‌واسطه آن هندسه قدرت جهان را به هم خواهد ریخت.
کد خبر: ۳۳۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ - 02March 2019

هنوز در بخش دولت‌سازی موفق نیستیم/ راهبرد آمریکا تجاری‌سازی امنیت استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در همایش عصر امام خمینی (ره) که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: هنوز نتوانستیم در بخش دولت‌سازی موفق عمل کنیم و آنچه را که در این زمینه، مد نظر انقلاب اسلامی بوده است، پیاده‌سازی کنیم؛ لذا امیدوارم که این موضوع توسط جوانان و دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) محقق شود.

وی افزود: جوانان باید رویداد‌هایی مثل تشکیل رژیم صهیونیستی، انقلاب کوبا، نحوه استقلال پاکستان، اشغال افغانستان توسط شوروی سابق و بویژه انقلاب اسلامی ایران را مطالعه کنند؛ زیرا این انقلاب، نظام دو قطبی حاکم بر جهان را به هم ریخت.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه باید رویداد‌های دفاع مقدس را مطالعه کرد، ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس دو بار در عملیات‌های «خیبر» و «بدر» تا دجله و فرات رفتیم، اما نتوانستیم آنجا بمانیم، در صورتی که فاو را گرفتیم و آنجا را نگه داشتیم، هرچند حدود یک‌سال و نیم بعد عراق توانست آنجا را از ما بازپس بگیرد.

وی تصریح کرد: زمانی که عراق می‌خواست به کویت حمله کند، یک ماه قبل از این حمله، سپاه در نامه‌ای که سابقه آن نامه موجود است، خدمت مقام معظم رهبری اعلام کرد که عراق چنین برنامه‌ای دارد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه باید وقایع فتنه‌های داخلی مانند فتنه دهه ۶۰ منافقین و فتنه سال‌های ۷۸ و ۸۸ مطالعه شود، اضافه کرد: امروز قدرت آمریکا رو به افول است و دیگر ابرقدرت جهان نیست؛ آمریکا می‌خواست قدرت و هژمونی برتر جهان باشد، اما امروز جهان به سمت چندقطبی شدن حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه قدرت‌های امروز جهان نمی‌خواهند قدرت جهان اسلام به مرکزیت ایران شکل بگیرد، بیان کرد: جهان اسلام در آینده قدرت برتر دنیا خواهد شد و به‌واسطه آن هندسه قدرت جهان را به هم خواهد ریخت به گونه‌ای که جمعیت مسلمانان تا سال ۲۰۵۰ با جمعیت مسیحیان یکی خواهد شد و از آن به بعد نسبت به جمعیت مسیحیان افزایش می‌یابد.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به اینکه باید راهبرد دشمن را به خوبی تشخیص دهیم و فهم مشترکی از راهبرد دشمنان حاصل شود، افزود: راهبرد آمریکا در منطقه این است که امنیت را تجاری‌سازی کند؛ یعنی اگر کشورهای منطقه می‌خواهند آمریکا امنیت آن‌ها را تأمین کند، باید هزینه آن را بپردازند، چون ترامپ یک تاجر است و همه چیز را با نگاه تجاری می‌بیند.

وی سپس به تحولات سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: آمریکا اگر قدرت داشت، بشار اسد را در سوریه سرنگون می‌کرد، ولی حضور مستشاری ایران که به درخواست دولت‌های عراق و سوریه صورت گرفت و فقط در سوریه ۷۰ هزار نیروی مردمی سازماندهی شدند، مانع از تحقق هدف آمریکا شد و این در حالی است که آمریکایی‌ها در سوریه ۱۳۰ هزار تروریست وحشی را ساماندهی کرده بودند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین عنوان کرد: راهبرد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران را باید بشناسید؛ به‌عنوان مثال برخی‌ها داخلی‌ها آمریکا را دشمن نمی‌دانند، ولی ما این کشور را دشمن خود می‌دانیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار