ابتکار:

دستاورد‌های انقلاب اسلامی در بحث زنان و خانواده مثال زدنی است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: موانع و معضلات کنونی بر سر راه زنان در ایران قابل حل شدن است، البته باید توجه داشت که برخی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در بحث زنان و خانواده مثال زدنی است.
کد خبر: ۳۳۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ - 02March 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، معصومه ابتکار عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نخستین دوره پیرامون مطالعات زنان در سالن اجتماعات دانشگاه ادیان و مذاهب در جمع خبرنگاران با اشاره به عرصه‌های حضور بانوان در ایران اظهار داشت: اشتغال، ورزش، دانشگاه، مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی از عرصه‌های پررنگ حضور بانوان در کشورمان است، شاهد رشد روز افزون حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی در ایران هستیم.

وی ادامه داد: موانع و معضلات کنونی بر سر راه زنان در ایران با مشارکت سازنده آن‌ها و سیاست‌گذاری‌های درست قابل حل شدن است، البته باید توجه داشت که برخی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در بحث زنان و خانواده مثال زدنی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: تمام کشور‌های دنیا به خصوص کشور‌های اسلامی می‌توانند از دستاورد‌های کشور ما در بحث زنان استفاده کنند، زنان ایرانی حضور فعالی در تمام عرصه‌های اجتماعی دارند.

ابتکار ایران اسلامی را یک الگوی نمونه دانست و تصریح کرد: کشورمان در زمینه نقش آفرینی مثبت زنان با حفظ کرامت انسانی و جایگاه دینی و اخلاقی یک الگو است، نظام اسلامی در خصوص ایجاد زمینه برای نقش آفرینی اجتماعی زنان گام‌های مثبتی داشت.

وی ادامه داد: باید در عرصه‌های مختلف بین المللی، مبانی فکری انقلاب اسلامی در زمینه حضور فعالانه زنان در عرصه اجتماعی تبیین و دستاورد‌های انقلاب در این زمینه معرفی شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: باید پایان‌نامه‌هایی بر مبنای نیاز‌های جامعه در خصوص زنان و خانواده به نگارش دربیایند تا این پایان‌نامه‌ها برای تصمیم گیری و سیاست گذاری منشا اثر باشند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل پیش روی زنان دارای جنبه جهانی است و دانشگاه ادیان می‌تواند اثرگذاری ویژه‌ای در عرصه بین المللی در زمینه معضلات پیش روی بانوان و گفتمان‌های مرتبط با زنان داشته باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار