مهم‌ترین اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت

از تکمیل آخرین پروژه موشکی شهید تهرانی‌مقدم تا پرواز RQ170 ایرانی

تست و رونمایی رادار 2500 کیلومتری سپهر، پرواز RQ170 ایرانی، تکمیل آخرین پروژه موشکی شهید تهرانی‌مقدم، ...
کد خبر: ۳۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ - 14November 2014

از تکمیل آخرین پروژه موشکی شهید تهرانی‌مقدم تا پرواز RQ170 ایرانی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

ورود سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به اقیانوس هند

سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) وارد اقیانوس هند شد.

 
 
مسوول روابط عمومی کل سپاه از برگزاری کنگره 30 سال اقتدار موشکی سپاه خبر داد و گفت: فعالیتی که شهید طهرانی مقدم انجام میداد و بهدلیل آن به شهادت رسید، به نتیجه رسیده است.
 
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جنگهای مستقیم جمهوریخواهان به سرکردگی بوش و جنگهای نیابتی دموکراتها به فرماندهی اوباما در راستای تحقق راهبرد امنیتسازی برای اسراییل و تضعیف ظرفیتها و توانمندیهای جهان اسلام و مقاومت اسلامی بوده است.
 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از پروازی شدن پهپاد RQ170 ایرانی خبر داد.
 

 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، با بیان اینکه آمریکاییها چاره ای جز بیرون رفتن از خلیج فارس ندارند، گفت: توانمندیهای موشکی کشور ما در این راستا تاثیرگذار است.
 
 

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هیچ گاه به دنبال ماجراجویی نیست، گفت: اقتدار موشکی ما برای صیانت از منطقه خاورمیانه است. کشورهای منطقه هم میدانند که ایران قصد تعرض به هیچ کشوری را ندارد و همواره به دنبال برقراری ثبات و حفظ امنیت است.
 
 
تنها سهسال زمان کافی بود تا پهپاد آمریکاییها که به حریم هوایی ایران اسلامی تجاوز کرده بود، مهندسی معکوس شده و به پرواز در آید. کابوس آمریکاییها از پرواز RQ170 ایرانیِ تهاجمی، رنگ واقعیت به خود گرفته است و از امروز هرلحظه سایهی آنرا بر سر خود حس خواهند کرد.
 
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز نیروهای زمینی ارتش و سپاه از بهترین و مقتدرترین نیروهای زمینی منطقه هستند و این توانمندی مرهون تلاشها و زحمات امثال شهیدان تهرانیمقدم و شفیعزاده است.
 
 
فاز اول رادار برد بلند سپهر در یک قطاع با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) با موفقیت تست و ارزیابی شد.
 
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سازمان هوافضا و دستاوردهایش دشمنان نظام را زمینگیر کرده است، گفت: دستاوردهای وزارت دفاع امروز در تمامی جبهههای حق در مقابل نظام سلطه قرار دارد.
 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: تا پایان سال برنامه داریم حداقل 4 فروند RQ170 ایرانی را بومی کنیم و وارد ماموریت هم بشویم، ولی اجرای ماموریتهای انبوه از سال آینده آغاز خواهد شد.
 
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام، گفت: امروز آمادگی رزم و حفظ وحدت و انسجام نیاز اصلی ماست و البته باید برای فتنههای احتمالی هم تدابیر سنجیدهای اتخاذ شود.
 
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به فعالیت شهید نورعلی شوشتری در منطقه جنوب شرق کشور تاکید کرد: امروز پایدارترین امنیت را در مناطق جنوب شرق و شمالغرب شاهد هستیم.
 
 
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین گفت: علاوه بر برگزاری مرحله سوم رزمایش الی بیت المقدس یک اردوکشی سراسری با عنوان حماسه شکوه مقاومت با حضور تمامی گردانهای سازمان رزمایش بسیج در سطح کشور به نمایش خواهیم گذاشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها