محمدتقی فهیم در واکنش به سخنان کیومرث پوراحمد:

آقای فیلسوف! اتفاقاً ما به شما معترضیم/ با پول بیت‌المال همه را مریض کردید

محمدتقی فهیم در واکنش به سخنان کیومرث پوراحمد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آقای فیلسوف! اتفاقاً ما به شما معترضیم که چرا پول بیت‌المال را می‌گرفتی و این‌قدر فیلم‌های تلخ و سیاه و افسرده ساختی که همه را مریض کردی.
کد خبر: ۳۳۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ - 03March 2019

آقای فیلسوف! اتفاقاً ما به شما معترضیم/ با پول بیت‌المال همه را مریض کردیدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدتقی فهیم» منتقد و کارشناس سینما در واکنش به سخنان ساختارشکنانه و خارج از عرف «کیومرث پوراحمد» در مراسم تشییع پیکر خشایار الوند در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"وقتی فیلم «تیغ و ترمه»ی کیومرث‌پوراحمد در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد، اکثریت به اتفاق منتقدان را شگفت‌زده کرد و در تمام فهرست ستاره‌های داده شده، نقطه سیاه برایش ثبت شد.

برخی می‌گفتند که پوراحمد در مسیر شخصیت فیلم «کفش‌هایم کو»، آلزایمر را تجربه می‌کند وگرنه مگر ممکن است ایشان نفهمیده که آدم‌های فیلمش از یک سوم به بعد فید شده‌اند و کسانی دیگر، قصه دیگری را پیش می‌برند و ...

حالا امروز پوراحمد در مراسم مرحوم خشایار الوند در عین محکومیت 40 سال گذشته، تصریح کرده که خنده و شادی در این کشور حرام و مکروه است و تلویحاً مرگ خشایار را ناشی از عداوت با شادی اعلام کرده است. خُب آقای فیلسوف! بگذریم که در خندوانه بساط خنده مفت برایت پهن کردند و شما یک لحظه‌ی خنده‌دار برای مردم فراهم نکردید، اتفاقا ما به شما معترضیم که چرا پول بیت‌المال را می‌گرفتی و این قدر فیلم‌های تلخ و سیاه و افسرده ساختی که همه را مریض کردی؟

چند فیلم سینمایی پس از سریال‌هایتان ثابت می‌کند که رگه‌های طنز مجموعه‌‌ی قصه‌های مجید، از متن نوشته‌ی «هوشنگ مرادی‌کرمانی» بوده که حتی شما شیرینی‌های کتاب را هم تعدیل و به سمت غمناکی بردید.

اگر کسی این حرف را می‌زد که خودش چند فیلمنامه کمدی ارائه کرده یا ساخته بود و موانعی برایش ایجاد شده بود، توجیه‌پذیر بود، نه جنابعالی که آثار سینمایی‌تان مملو از نا امیدی، باعث غمباد تعداد قلیل تماشاگران فیلم‌هایتان می‌شده‌اند. واقعاً انصاف هم چیز خوبی است که شبه روشنفکران ندارند.

امیدوارم نهادها به خودشان بیایند و آدم‌های با پول‌های بدون زحمت از سینما کنار بکشند آن‌وقت خواهیم دید که آیا کسی حاضر است پول حلال و با رنج به‌دست آمده‌اش را بدهد تا شما فیلم‌های ضعیف، تلخ و ضد شادی را بسازی؟»

به گزارش دفاع‌پرس، در مراسم تشییع خشایار الوند، کیومرث پوراحمد در نطق خود با اظهاراتی تند خطاب به حکومت تعجب همگان را برانگیخت و باعث شد تا در مطلبی محمدتقی فهیم به آن اظهارات واکنش نشان دهد که در ادامه سخنان پوراحمد آمده است: «یومرث پوراحمد کارگردان و نویسنده نیز در این در مراسم در مواضعی تند و سخنانی عجیب اظهار داشت: من خشایار را ندیده بودم و با صرف آشنایی با سیروس او را می‌شناختم. من سالهاست تلویزیون ایران را نگاه نمی‌کنم اما شنیدم که پایتخت الوند کار بسیار خوبی بوده است. امروز روز بدی است اما در این چهل سال کدام روز ما خوب بوده است؟ خشایار الوند منافق بود چراکه مردم را می‌خنداند و خندیدن در کشور ما مکروه است. اسفند امسال اسفند بدی بود اما آیا همه ماه‌های سال‌های گذشته خوب بودند؟ همه اینها می‌شود که خشایار با قلم شیرینش از میان ما برود.بسیاری از همین ها برای جراحی های مختلفشان به لندن می روند اما خانواده خشایار الوند باید ۴۵ دقیقه منتظر آمبولانس بماند!».

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار