یورش گسترده تروریست‌ها به حومه لاذقیه سوریه

منابع خبری از یورش گسترده تروریست‌ها به حومه لاذقیه سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۳۳۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ - 03March 2019

یورش گسترده تروریستها به حومه لاذقیه سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روسیاالیوم از یورش گسترده تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در حومه لاذقیه خبر داد.

هنوز جزئیات بیشتری از این یورش مخابره نشده است.

ساعتی قبل یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه به سانا گفت: مورد جدید نقض منطقه کاهش تنش به موارد قبلی نقض این منطقه افزوده می‌شود. گروههای تروریستی به حملات خود به ارتش سوریه ادامه می‌دهند به طوری که بامداد امروز حمله جدیدی به نیروهای ما در محور المصاصنه در حومه شمالی حماه انجام دادند و این حمله از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش رخ داد و از سلاح‌های مختلف و شرایط بد جوی برای حمله تروریستی زبونانه خود استفاده کردند. در این حمله شماری از نیروهای مسلح ما کشته و زخمی شدند و نیروهای ما موفق به دفع یورش و وارد کردن تلفات سنگین به مهاجمان شدند. تروریست‌ها برخی از اجساد مزدوران خود را خارج کردند اما اجساد برخی دیگر همچنان در میدان جنگ باقی مانده است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: ارتش سوریه آمادگی کامل و عالی برای مقابله با این جنایات و موارد نقض منطقه کاهش تنش دارد و در برابر این جنایات دست بسته نمی‌ماند. به تروریست‌ها و حامیان آنها اجازه ادامه حملات به شهروندان بی گناه و نیروهای ارتش سوریه داده نخواهد شد. دمشق حق دفاع از حاکمیت و تمامیت اراضی سوریه و سلامت شهروندان خود در تمامی خاک سوریه را دارد.

این در حالی است که قبلاً منابع محلی سوری به روسیاالیوم اعلام کرد که ارتش سوریه از غیرنظامیان از طریق ارسال پیام کوتاه به تلفن‌های همراه آنها خواسته است که از مناطقی در حماه و ادلب خارج شوند.

شایان ذکر است که ساعاتی قبل یک منبع نظامی عالی رتبه سوری اعلام کرد که ارتش سوریه یورش سنگین تروریست‌های انصار التوحید به مواضعش در شهرک المصاصنه در شمال حماه را درهم کوبیده است.

این منبع بیان کرد: تروریست‌های انصار التوحید از شرایط جوی و نبود دید در منطقه سو استفاده کردند و به مواضع ارتش سوریه یورش بردند. این تروریست‌ها یونیفرم نظامی با هدف فریب دادن بر تن داشتند. درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و گروههای تروریستی به مدت ۳ ساعت رخ داد و جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را بمباران کردند.

به گفته این منبع عالی رتبه نظامی سوریه؛ ارتش سوریه موفق به درهم شکستن یورش شد و طی پاتکی سنگین به مناطقی که تروریست‌ها از آنجا آمده بودند، حمله ور شد و حملات سنگین موشکی و توپخانه ای علیه خطوط امداد تروریست‌هایی که دنبال کمک به تروریست‌های حمله کننده بودند، انجام داد که بر اثر آن سه خودرو نظامی تروریست‌ها منهدم شد.

منبع سوری بیان کرد که در جریان دفع یورش تروریست‌ها بیش از ۴۶ تروریست کشته و شماری دیگر زخمی شدند. همچنین ۲۰ نظامی ارتش سوریه کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

شایان ذکر است که گروه تروریستی موسوم به حراس الدین در اواخر سال گذشته میلادی شماریازتروریست‌هایانصارالتوحید بیعت کننده با داعش که تابعیت کشورهای عربی و خلیج فارس را دارند، را در مناطق تحت کنترل خود درشمالحماه و جنوب ادلب جذب کرد. بخشی دیگر از تروریست‌های انصار التوحید که از کشورهای آسیای میانه بودند جذب گروه تروریستی حزب اسلامی الترکستانی که بر حومه جنوبی غربی ادلب و شمال شرق لاذقیه هم مرز با ترکیه مسلط است، شدند.

انصار التوحید نام جدید گروه جند الاقصی داعش است که در حومه شرقی حماه فعالیت می‌کرد و به دست ارتش سوریه درهم کوبیده شده بود و ابو عبدالعزیز القطری تروریست مشهور سرکردگی آنرا داشت.

تروریست‌های داعش در حومه جنوبی ادلب و شرق لاذقیه در کنار دیگر تروریست‌های از قبیل گروههای موسوم به حزب اسلامی الترکستانی، ایغورهای چین و الفرقه الترکمانیه الساحلیه حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها