معرفی کتاب؛

«تو شهید نمی‌شوی»

کد خبر: ۳۳۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۲ - 02April 2019

«تو شهید نمی‌شوی»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «تو شهید نمی‌شوی» با عنوان فرعی «حیات جاودانه شهید محمودرضا بیضایی به روایت برادر» اثری از «جبهه فرهنگی مقاومت اسلامی» است که در گونه تاریخ شفاهی به زندگی شهید بیضایی از شهدای مدافع حرم پرداخته است.

احمدرضا بیضایی برادر شهید و مولف کتاب در 75 خاطره و روایت از «محمدرضا بیضایی» را گرد آوری کرده و شمایی کلی از آن شهید را ترسیم کرده است. وجه فرهنگی شهید بیضایی و حضور موثر در این حوزه از ویژگی‌های بارز شهید است که حتی در دوران خدمت در سوریه این فعالیت‌ها قطع نشد.

این توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است، روایت های برادر شهید از فراز و فرودهای یک زندگی با برکت، کودکی و نوجوانی، مسجد و مدرسه تا دانشگاه و پادگان، تبریز تا تهران و از تهران تا شام است.

قسمتی از متن کتاب:

وصیت‌نامه

«بعد از شهادتش، سپردم همه جا را دنبال وصیت‌نامه‌اش گشتند. حتی توی وسایلی که در سوریه جا مانده بود. اما وصیت‌نامه‌ای در کار نبود. تنها چیز مکتوبی که از او موجود است، همان نامه‌ای است که برای همسر مکرم خود در شب شهادت امیرالمومنین علیه سلام نوشته بود. این وصیت‌نامه را بعد از شهادتش منتشر کردم. فرمود:

یک بار در خانه درباره وصیت‌نامه از او پرسیدم. پوستر شهید همت را نشان داد و گفت وصیت من این است. محمودرضا پوستری از شهید همت را در اتاق کوچکش روی کمد وسایل شخصی‌اش چسبانده بود. روی این پوستر، زیر تصویر حاج همت این فراز از وصیت‌نامه‌اش نوشته شده بود:

با خدای خود پیمان بسته‌ام تا آخرین قطره خونم در راه حفظ و حراست از این انقلاب الهی یک آن آرام و قرار نگیرم.»

از دفترچه دست نوشته‌های محمورضا در سوریه

«چرا نباید اون توان و انرژی سابق رو داشته باشم؟ نمی‌دونم تو این چند ماه چی به سرم اومده که اون ذکاوت و خلاقیت و خوش فکری سابق رو ندارم؟ انگیزه‌ام زیاده. ولی برای فرماندهی محور، اون اعتماد به نفس لازم در برخورد با مسولین گروه‌های ... رو باید داشته باشم. باید با فکر عمل کرد و رفتار کرد. باید دوباره رو حافظه و تدبیر و فکر و ذکاوت و خلاقیت خودم کار کنم. شاید یکی از دلایل عدم پیشرفت تو این زمنیه‌ها، دوری از قرآن باشه. یکی‌اش هم قطعا معصیته. باید لیاقت و توان خودم رو نه به هیچکس، بلکه به خودم ثابت کنم.»

«تو شهید نمی‌شوی» در 152 صفحه به قلم «احمد بیضایی» تالیف و توسط نشر «معارف» در هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار