لاریجانی در دیدار با سفیر جدید ترکیه در ایران:

حضور تروریست‌ها یکی از ضایعات موجود در منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله مبارزه با تروریسم باید توسعه یابد، گفت: یکی از ضایعات منطقه حضور تروریست‌ها است که جنس مهاجرتی داشته و از یک کشور به کشور دیگر مهاجرت می‌کنند.
کد خبر: ۳۳۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ - 06March 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه، ۱۵ اسفندماه) با دریا اورس سفیر جدید ترکیه در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار انتصاب دریا اورس به عنوان سفیر جدید ترکیه در ایران را تبریک گفت و اظهار داشت: روابط ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف به یکدیگر نزدیک بوده و می‌تواند فعال‌تر شده و توسعه یابد.

دغدغه مشترک ایران و ترکیه مبارزه با تروریسم است

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه نگاه مردم ایران به ترکیه مثبت است، ادامه داد: این نگاه پس از همکاری‌هایی که بین ایران، ترکیه و روسیه در خصوص مسائل ترکیه صورت گرفته مثبت‌تر شده است و مذاکرات بین این سه کشور در موضوع سوریه به خوبی پیش رفته و اختلاف نظر‌ها به راه حل می‌رسد که این موضوع می‌تواند مدل خوبی برای حل مسائل منطقه‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه مشترک ایران و ترکیه مبارزه با تروریسم است، اظهار داشت: مسئله مبارزه با تروریسم باید توسعه یابد چرا که یکی از ضایعات منطقه حضور تروریست‌ها است که جنس مهاجری داشته و از یک کشور به کشور دیگر مهاجرت می‌کنند.

سطح روابط اقتصادی بین ایران و ترکیه باید افزایش یابد

لاریجانی با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی بین ایران و ترکیه باید افزایش یابد، افزود: مشکلاتی در حوزه بانکی بین دو کشور وجود دارد که این مشکلات باید رفع شود چرا که نتیجه این عدم تسهیل گری‌ها افزایش حجم قاچاق بین دو کشور است.

سفیر ترکیه در ایران: قاچاق امنیت مرزی بین ایران و ترکیه را از بین می‌برد

دریا اورس در این دیدار با بیان اینکه مذاکرات خوبی بین معاونت انتظامی وزارت کشور ایران و وزیر کشور ترکیه صورت گرفته است، گفت: نتیجه این مذاکرات این بوده که در مرز ایران و ترکیه عملیات مشترکی علیه پ. ک. ک. باید انجام شود.

سفیر جدید ترکیه در ایران با تاکید بر اینکه قاچاق امنیت مرزی بین دو کشور را از بین می‌برد، تصریح کرد: هیات‌های عالیرتبه ایران و ترکیه با یکدیگر مذاکراتی داشته و درصدد ایجاد امنیت مرزی بین دو کشور هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار