ما پیروزیم-۹۵/

راهیان نور معرفت‌ افزایی برای جوانان جامعه است

حجت‌الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» گفت: راهیان نور و امثال آن می‌تواند وسیله معرفت‌ افزایی برای جوانان جامعه باشد.
کد خبر: ۳۳۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ - 08March 2019

راهیان نور معرفت‌ افزایی برای جوانان جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک حلول ماه رجب و میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: امام باقر (ع) در فضای خفقان حاکم بر جامعه زمان خود توانست یک نهضت علمی مبتنی بر علم امامت پایه گذاری کند.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از زندگی امام محمد باقر (ع) گفت: نهضت علمی امام باقر (ع) الگوی عملی نسل جوان برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در تولید علم و نهضت علمی است.

رکنی حسینی با اشاره به روایتی از رسول خدا (ص) پیرامون منزلت و اهمیت ماه رجب خاطرنشان کرد: ماه رجب ماه بسیار پر خیر و برکت و ماه میقات برای ورود به ماه مبارک رمضان و ماه ریزش رحمت الهی بر بندگان است که باید از این فرصت برای عبادت و بندگی خدا نهایت بهره را برد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ما که امروز ادعای پیروی از مکتب اهل بیت (ع) را داریم باید تلاش کنیم معرفت افزایی نسبت به ارزش‌های دینی را در جامعه افزایش دهیم.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: فرهنگ گناوه یک فرهنگ غنی دینی است و برای برگزاری برنامه‌هایی مانند برنامه شب فرهنگ شهر باید این نکات اسلامی رعایت شود.

وی گفت: وظیفه امروز ما معرفت افزایی نسبت به ارزش‌های دینی و آشنا کردن نسل جوان با این ارزش‌ها است.

رکنی حسینی اظهار داشت: برای ابراز شادی و نشاط نباید معصیت الهی انجام و یا شادی‌ها با رعایت نکردن امور دینی باشد.

امام جمعه گناوه با اشاره به روز راهیان نور گفت: راهیان نور و امثال آن می‌تواند وسیله معرفت افزایی برای جوانان جامعه باشد.

وی گفت: راهیان نور گنج بزرگ و نهانی و یک فناوری و معدن دفاع مقدس است که باید قدر آن دانسته شود.

رکنی حسینی اضافه کرد: راهیان نور می‌تواند با تجربیات دوران دفاع مقدس زمینه مقابله با دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی فراهم و آشنایی نسل جوان با بازگویی این ارزش‌های معنوی می‌تواند باعث تقویت روحیه معنویت گرایی در جامعه شود.

وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه توسط رهبر فرزانه انقلاب در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: از مواردی که هم باعث بدبینی و هم خوشبینی مردم نسبت به نظام اسلامی می‌شود دادگاه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار