وزیر دفاع:

پیشرفت صنعت دفاعی در گرو انرژی پایدار است

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» گفت: توسعه و پیشرفت روزافزون سامانه‌های دفاعی پیشرفته موشکی، هوایی، دریایی و زمینی با رویکرد هوشمندسازی و شبکه‌سازی نیازمند توسعه متناسب در حوزه انرژی است.
کد خبر: ۳۳۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ - 09March 2019

پیشرفت صنعت دفاعی در گرو انرژی پایدار استبه گزارش دفاع‌پرس از سمنان، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان واحد معدنی فجر ۲ در آرادان و همچنین معدن مس و سرب طرود از طریق ویدئو کنفرانس به میزبانی کارخانه فرآوری مس آرادان با بیان اینکه ضرورت و کارکرد انرژی یک مقوله مهم و حساس در صنعت دفاعی کشور است، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی جوامع نوین به انرژی پایدار بستگی دارد.

وی با بیان اینکه تأمین پایدار منابع قابل‌ اطمینان انرژی یکی از مسائلی است که امروز تمام جهان به آن تأکید دارند، افزود: انرژی در واقع کلید گشایش بخش هر کشور در دستیابی به قله‌های رفیع علمی و حوزه دفاع و امنیت محسوب می‌شود.

فجر ۲ آرادان به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی و معدنی مکانیزه تولید سرب کشور

وزیر دفاع با بیان اینکه خوشبختانه ایران اسلامی با تکیه‌ بر دانش بومی توانسته در زمینهٔ انرژی به دستاوردهای بزرگی دست یابد، عنوان کرد: توسعه و پیشرفت روزافزون سامانه‌های دفاعی پیشرفته موشکی، هوایی، دریایی و زمینی با رویکرد هوشمندسازی و شبکه‌سازی نیازمند توسعه متناسب در حوزه انرژی است که امروزه در این حوزه توانسته‌ایم با تکیه‌بر توانمندی جوانانمان اقدامات خوبی را به کار ببندیم.

حاتمی از واحد فجر ۲ آرادان به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی و معدنی مکانیزه تولید سرب کشور نام برد و گفت: افتتاح طرح اکتشاف و بهره‌برداری از معدن مس طرود در جنوب شهرستان شاهرود که در زمره قدیمی‌ترین واحدهای مس در کشور محسوب می‌شود یکی از اقداماتی است که امروز شاهد آن هستیم و خداوند را شاکریم که به ما این توان را بخشید تا امروز به دست توانمند کارشناسان داخلی شاهد چنین پیشرفت‌های چشم‌گیری باشیم.

وی با بیان اینکه مجتمع بزرگ معدنی مس فجر ۲ و معدن طرود توسط سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع ساخته‌ شده است، اضافه کرد: یکی از اهداف اجرای طرح‌های صنعتی، تبدیل مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه است که می‌تواند ارزش‌افزوده خوبی را به داشته‌هایمان در این استان پرظرفیت بیفزاید.

بازیافت ۵ میلیون دستگاه انواع باتری‌های فرسوده

این مسئول گفت: مجتمع صنعتی معدنی فجر ۲ واقع در آرادان استان سمنان برای نخستین بار در کشور هفت هزار تن پرک و گرانول پلی‌پروپیلن را از جلد باتری جدا کرده و پنج هزار تن پودر سولفات سدیم را از لجن اسیدی باتری تولید می‌کند.

حاتمی یادآور شد: مجموعه معدنی فجر ۲ آرادان ظرفیت بازیافت سالیانه 5 میلیون دستگاه انواع باتری‌های فرسوده وسایل نقلیه، مطابق با آخرین استانداردهای زیست محیطی داخلی و بین المللی را دارا است.

وی بیان داشت: بومی‌سازی، طراحی و ساخت کوره‌های گردان ذوب سرب و مس، کسب دانش فنی و تولید سرب خالص به روش هیدرومتالوژی الکترولیز برای اولین بار در ایران و غرب آسیا و با کسب دانش فنی و بومی سازی اجرای سیستم فرآوری کنسانتره مس، ویژگی‌های این طرح هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار