انتشار شرح زندگی همسر دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان؛

«هم‌قسم» به بازار کتاب آمد

کتاب «هم‌قسم» شرح زندگی و خاطرات «ام یاسر»، همسر شهید «سید عباس موسوی»، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان توسط «به‌نشر» انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شد.
کد خبر: ۳۳۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 09March 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «هم قسم» روایت‌گر شرح زندگی و خاطرات شهیده «سیده سُهام الموسوی» معروف به «ام یاسر» بانویی است که هم در حیات و هم در شهادتش، شخصیتی سترگ بود.

این اثر در چهار فصل حکایت‌گر شخصیت واقعی بانویی است که مانند او را در میان هم قطارانش به ندرت می‌توان یافت، «ام یاسر» زنی که دلداده و عاشق همسرش بود و مادری که به تمام معنا مادری می‌کرد و همه ویژگی‌های مادر فداکار را در خود جای داده بود و همچنین مجاهدی از جان گذشته در مسیر جهاد و شهادت و همگام با شوهرش سید عباس بود.

این شهید بزرگوار هم در همسری و هم در مادری و هم در جهاد و شهادت یکه تاز میدان بود و با همه این ها، نمونه یک بنده مطیع خداوند بود، زنی که حق پیمان خود با پروردگارش را ادا کرد و در این مسیر تا آخر استوار ماند. کسی که با خداوند بزرگ، معامله‌ای سودمند کرد و جانش را در مسلخ عشق الهی قربانی کرد و سرانجام با شهادتش به وصال محبوب شتافت.

این اثر که برگردان کتاب «الوصول» نوشته «عبدالقدوس الامین» نویسنده لبنانی است در ۳۵۰ صفحه و با ترجمه «احمد نطنزی» روایت‌گر زندگی این بانوی همراه با جبهه مقاومت اسلامی است.

فصل نخست این اثر یادآور خاطرات این بانوی جهادی است، فصل دوم «جلوه‌هایی از شکل گیری شخصیتی استوار» نام دارد، فصل سوم «پرواز تا اوج» و فصل چهارم و پایانی این اثر «آلبومی از تصاویر» این شهید بزرگوار به همراه خانواده وی ثبت شده است.

نویسنده در پیشگفتار این اثر یادآوری می‌کند: «ام یاسر» پدیده‌ای منحصر به فرد بود و نتیجه قلم زدن درباره او نیز خواه نا خواه کار متفاوتی می‌شد، در نگارش «هم قسم» از سلسله مطالعات در دست نوشته‌ها و مقالات و بیش از ۳۰ مصاحبه که از وی به یادگار مانده استفاده شده است.

«عبدالقدوس الامین» از مترجم این اثر در برگردان این کتاب به فارسی تقدیر و تشکر کرده است و ابراز امیدواری می‌کند: شناخت مردم ایران از تاریخی که دو ملت ایران و لبنان در شکل دهی آن به عنوان پیکری واحد با حافظه تاریخی مشترک مشارکت ورزیده‌اند، افزایش یابد.

شهید سید عباس موسوی در تاریخ ۱۶ فوریه ۱۹۹۲ هنگامی که برای شرکت در مراسم سالگرد شیخ راغب حرب به روستای جبشیت رفته بود، در راه بازگشت به بیروت، خودروی حامل او مورد حمله هلی‌کوپتر‌های رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفت که در نتیجه آن او، فرزند و همسرش به شهادت رسیدند.

«هم قسم» امسال در بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید سید عباس موسوی در تیراژ یک هزار نسخه، در قطع رقعی و با قیمت ۳۵۰ هزار ریال هم اکنون در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها