روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر عراق:

روابط ایران و عراق باید برای همه منطقه الگویی تاثیرگذار باشد

رئیس جمهور روابط ایران و عراق را نمونه و الگویی مثال‌زدنی در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که این الگوی روابط، برای همه منطقه الگویی تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۳۳۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 09March 2019

روابط ایران و عراق باید برای همه منطقه الگویی تاثیرگذار باشدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسن روحانی امروز (شنبه 18 اسفندماه) هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید عراق در تهران، با بیان اینکه ظرفیت گسترده‌ای برای تعمیق بیش از پیش همکاری‌های تهران و بغداد وجود دارد، علاقه مردم دو کشور را بی نظیر و سرمایه‌ای در مسیر توسعه و گسترش روابط مشترک در همه حوزه‌ها ذکر کرد.

رئیس جمهور تقویت امنیت، رشد، توسعه و آبادانی عراق به عنوان یک کشور برادر، همسایه و دوست را آرزوی ملت و دولت ایران دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند یک برادر در همه زمینه‌ها و حوادث تلخ و شیرین، در کنار دولت و ملت عراق بوده و خواهد بود.

روحانی به سفر قریب‌الوقوع خود به عراق اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد در جریان این سفر توافقات ارزشمند و مهمی در مسیر تعمیق روابط دو کشور دوست و برادر حاصل شود.

 سفیر عراق در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، اظهار داشت: عراق خواهان گسترش و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌هاست.

«عبدالرحمن سعد جواد قندیل» گفت: ایران یکی از مهم‌ترین کشورها برای عراق محسوب می‌شود و تلاش ما توسعه و تحکیم بیش از پیش روابط تهران – بغداد است.

سفیر عراق در تهران اظهار داشت: در عراق همه زمینه‌ها برای موفقیت سفر رئیس جمهور ایران به بغداد آماده است و امیدواریم توافقات این سفر، گامی ارزنده در تحکیم بیش از پیش روابط باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار