حجت الاسلام خاتمی:

اطاعت از ولایت فقیه یک واجب شرعی است

امام جمعه موقت تهران اطاعت از ولایت فقیه را یک واجب شرعی دانست که باید رعایت شود و گفت: اطاعت از ولایت زیرمجموعه اطاعت از پیامبر (ص) قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۳۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ - 10March 2019

اطاعت از ولایت فقیه یک واجب شرعی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «سیداحمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران عصر امروز در مراسم بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله «هادی روحانی» نماینده ولی فقیه در مازندران در بابل اظهار داشت: هدف اصلی شرکت در چنین جلساتی تجلیل و تقدیر از عالم فرزانه‌ای است که با ولایت به دنیا آمد، با ولایت زندگی کرد، با ولایت رخت از دنیا بست.

وی با عنوان اینکه کسی که در منصب ولایت است نباید ضد ولایت عمل کند؛ زیرا این چنین ولایتی نامشروع است، افزود: نگاه دین ما به ولایت فقیه به عنوان تنها یک رهبر سیاسی نیست بلکه با نگاه جانشین امام زمان (عج) بودن معنا می‌پذیرد.

امام جمعه موقت تهران اطاعت از ولایت فقیه را یک واجب شرعی دانست که باید رعایت شود و تأکید کرد: اطاعت از ولایت زیرمجموعه اطاعت از پیامبر (ص) قرار می‌گیرد و مشروعیت دین پیامبر با ائمه معنا پیدا می‌کند.

خاتمی عنوان کرد: قبل از برگزیده شدن ولایت فقیه در تصمیمات همگان آزاد هستند ولی بعد از برگزیده شدن رهبر جامعه اسلامی همه باید مطیع رهبر باشند و نماد و حریم رهبر باید حفظ شود و اگر نقد و انتقادی هم وجود دارد باید به صورت مشروع صورت گیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اطاعت از ولایت فقیه نباید به صورت شعاری باشد بلکه باید جنبه عملی داشته باشد، متذکر شد: در این اطاعت نباید گزینشی عمل کرد بلکه تمام رهنمودهای مقام معظم رهبری باید مورد توجه گیرد؛ زیرا در غیر این صورت اطاعت، ولایت‌مداری نیست بلکه ولایت‌ستیزی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار