امام جمعه دهگلان:

مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت کسی نمی‌فهمد

امام جمعه دهگلان گفت: مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت کسی نمی فهمد، اما فریاد ممتد شهدا بر سایه سرمان جاریست چرا که شهدا همه تعلقات را از خود بریدند و خود را مسافر بهشت ساختند و ما امروز باید خود را محک بزنیم و برای ادامه دادن راه شهیدان تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۳۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ - 11March 2019

مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت کسی نمی فهمدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «سید عارف عنایتی» در اجلاسیه پایانی شهدای دهگلان که امروز در شهرستان دهگلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن اظهار داشت: شهدا محبوب خداوند متعال و محبوب قلوب انسانهای ایماندار هستند و اراده خدواند بر این است که شهدای راه حق و حقیقت همیشه زنده بمانند.

امام جمعه دهگلان گفت: ایران اسلامی خصوصا کردستان و شهرستان دهگلان شهدا و افرادی شاخص را تقدیم انقلاب کرده‌اند و افرادی جان خود را فدا کردند که انسان‌های بی‌‌نظیر و نمونه بود‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه شهدای ما علی‌رغم سن و سال پایین خود جوانانی بودند که امنیت عزت و سرافرازی امروز ما را رقم زدند گفت: اندک تاملی بر وصیت نامه شهدا لرزه بر جان هر انسان آگاه و بیداری خواهد گذاشت چرا که شهدا تفسیر مجسم باران بر شوره زار غفلت زمین اند و آنها رفته‌اند و رسالتی از جنس بصیرت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند.

عنایتی افزود: مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت کسی نمی فهمد، اما فریاد ممتد شهدا بر سایه سرمان جاریست، شهدا همه تعلقات را از خود بریدند و خود را مسافر بهشت ساختند و ما امروز باید خود را محک بزنیم و برای ادامه دادن راه شهیدان تلاش کنیم.

امام جمعه دهگلان گفت: هیچ فرهنگ لغتی نمی‌تواند ایثار و فداکاری شهدا را به درستی معنا نماید یعنی اینکه آن انسان به تفکر و اندیشه‌ای رسیده که جان، هستی و خانواده خود را فدا کند.

وی متذکر شد: شهدا به جایگاه اعلا می‌رسند و مقام شفاعت را در روز قیامت برای شفاعت انسان از خداوند دریافت می‌کنند که این مقام شوخی نیست بلکه حکم و فرموده خدا و پیامبر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها