مدیر انتشارات پیام آزادگان مطرح کرد؛

کتابچه «پژوهشی اردوگاهی» برای پیوند دانشگاه با موضوع آزادگان دفاع مقدس

بیژن کیانی انتشار کتابچه «پژوهشی اردوگاهی» را اقدامی جهت پیوند دانشگاهیان و مراکز پژوهشی با موضوع آزادگان هشت سال دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۳۳۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ - 11March 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست رونمایی از کتابچه «مقوله‌های پژوهش اردوگاهی» با حضور محمدرضا سنگری، حسن بهشتی و بیژن کیانی در انتشارات پیام آزادگان برگزار شد.

بیژن کیانی مدیر مسوول انتشارات پیام‌آزادگان در ابتدای این نشست اظهار داشت: موسسه فرهنگی پیام آزادگان از بهار ۱۳۸۴ به ثبت رسید و فعالیت خود را شروع کرد و بعد از ۲ سال انتشارات آن بنا به ضرورت تشکیل شد که در این موسسه چند اقدام مهم صورت گرفت.

وی گفت: یکی از مهمترین معاونت‌های ما، معاونت پژوهش و نشر است که گردآوری ۲۰ هزار ساعت مصاحبه صوتی و تصویری و تمام اسناد مرتبط با آزادگان از جمله فعالیت‌های مهم این مجموعه است.

کیانی ایجاد کتابخانه تخصصی آزادگان خبر داد و افزود: در کتابخانه تخصصی با موضوع آزادگان همه کتاب‌هایی که تا به امروز توسط نهادهای مختلف در این موضوع به چاپ رسیده را گردآوری کرده‌ایم که برای تسهیل امر پژوهش بوده است که امروز با قریب به هزار عنوان کتاب در دسترس پژوهشگران است.

مدیر مسوول انتشارات پیام آزادگان عنوان کرد: این فعالیت یک کار بسیار دشوار بوده چراکه برخی از این کتاب‌ها در بازار نبود که این ماموریت به نحو مطلوبی انجام شد که شاید بتوان عنوان یک «کتاب‌خانه نمونه» را به آن داد.

کیانی ساماندهی مصاحبه‌های انجام شده را در یک اقدام طاقت‌فرسا فعالیت مهم دیگر این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: در معاونت پژوهشی بنا برضرورت و در یک کار تیمی و با وقت زیادی کتابچه «پژوهشی اردوگاهی» آماده شد تا بتوانیم به وسیله موضوعاتی که در آن مطرح شده دانشگاهیان را درگیر موضوع آزادگان کنیم.

وی گفت: این مجموعه که یک کتابچه راهنمایی است کمک خواهد کرد تا دانشجو عنوان را به راحتی پیدا کند که تمام مطالب مورد نظر در کتابخانه تخصصی موجود است. این کار حاصل ماه‌ها کارگروهی و هم فکری است و موضوعات متعددی انتخاب شده که می‌تواند به پژوهشگران کمک کند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها