کارشناس فرهنگی فرهنگسرای پایداری:

پویایی معراج شهدای مشهد امیدبخش خواهد بود

کارشناس فرهنگی فرهنگسرای پایداری گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حیات و بالندگی جامعه را به همراه دارد؛ لذا با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و اینکه مردم نیازمند امید هستند، ضروری است تا مسئولان و متولیان فرهنگی شهر مشهد در فعال شدن و پویایی معراج شهدای مشهد از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
کد خبر: ۳۳۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ - 12March 2019

«حمید مرندی» کارشناس فرهنگی فرهنگسرای پایداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد به بیان دغدغه‌­های خود در خصوص معراج شهدای مشهد پرداخت و اظهار داشت: معراج شهدای هر شهر نگینی بر انگشتری آن شهر است. این مرکز در هر شهر خاطره مردانی را زنده می‌­کند که حضورشان در معراج شهدا باعث تقدس آن بنا بوده است.

وی عنوان کرد: معراج شهدای مشهد بعد از گذشت سال‌­ها که مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته بود، در سال 1394 به شهرداری مشهد واگذار شد و فرهنگسرای پایداری به عنوان بازوی اجرایی شهرداری مشهد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌­های خود را در این مرکز آغاز کرد.

مرندی ادامه داد: هدف از احیای این بنای مقدس علاوه بر رونق بخشیدن به معراج شهدا، گشودن دریچه‌­ای از امید به روی مردمی بود تا با حدیث نفس گفتن با شهدا برای ادامه زندگی تجدید قوا کنند.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: بعد از واگذاری این مرکز به فرهنگسرای پایداری، هر کدام از مسئولان شهری با حضور خود در معراج شهدا خشت روی خشت گذاشتند تا این بنا دوباره احیاء شود. برخی تشکل­‌ها نیز هر چه در توان داشتند به میدان آوردند تا با برگزاری برنامه­‌های مختلف، معراج شهدای مشهد دوباره حال و هوای دوران دفاع مقدس پیدا کند.

وی تصریح کرد: با فعال شدن خادم الشهدا در انجام امور اجرایی معراج شهدا، وجه­ه‌ی دولتی بودن این مرکز کم رنگ شد و شاهد حضور مردم در این مرکز بودیم.

مرندی تأکید کرد: هنوز با گذشت سه سال از بازگشایی معراج شهدا و آغاز فعالیت­‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت در این مرکز، هنوز بسیاری از تشکل­‌های مردمی شهر مشهد از احیاء این بنای مقدس بی اطلاع هستند که لازم است این اطلاع رسانی صورت بگیرد.

این کارشناس فرهنگی ابراز داشت: معراج شهدا مشهد به دلیل اینکه در داخل شهر قرار دارد باید همچون گذشته ماهیت اصلی خود را که میزبانی از پیکر مطهر شهدا بوده بازیابد و با تعبیه سردخانه، پیکر مطهر شهدا تا زمان تشییع در این مرکز نگهداری شوند و خانواده شهدا نیز در همین مکان با عزیزان خود وداع کنند.

وی افزود: پویایی معراج شهدا به عنوان یک مرکز فرهنگی رسالت این مرکز به شمار می‌رود. این مرکز باید در قالب برنامه­‌های مختلف و متنوع فرهنگی، سیره عملی شهدا و فرهنگ دفاع مقدس را به کودکان و نوجوانان که آینده­‌سازان کشورمان هستند منتقل کند تا آنها نیز مروج این فرهنگ در سطح جامعه باشند.

مرندی متذکر شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حیات و بالندگی جامعه را به همراه دارد؛ لذا با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و اینکه مردم نیازمند امید هستند ضروری است تا مسئولین و متولیان فرهنگی شهر مشهد در فعال شدن و پویایی معراج شهدای مشهد از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

معراج شهدای مشهد که از سال 1363 تا 1368 پذیرای پیکر مطهر 20 هزار شهید دوران دفاع مقدس بوده چند سالی است که به فرهنگسرای پایداری واگذار شده و این فرهنگسرای با برگزاری برنامه‌­های مختلف فرهنگی به دنبال احیاء مجدد این ابنیه تاریخی دفاع مقدس شهر مشهد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها