سردار ذوالقدر در نشست خبری خبر داد

برپایی اجتماع 500 هزار نفری بسیجیان در 5 آذر/ اجرای 14 هزار برنامه در هفته بسیج

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در سپاه تهران از برپایی تجمع 500 هزار نفری بسیجیان در روز پنجم آذر خبر داد و گفت: امسال در هر روز از هفته بسیج، 2 هزار برنامه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱ - 16November 2014

برپایی اجتماع 500 هزار نفری بسیجیان در 5 آذر/ اجرای 14 هزار برنامه در هفته بسیج

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار احمد ذوالقدر رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در سپاه تهران بزرگ، صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج برگزار شد، درباره برنامههای هفته بسیج امسال در تهران بزرگ گفت: در تهران بزرگ حدود 2 میلیون بسیجی در عرصههای مختلف مشغول فعالیت هستند که بهصورت سازماندهی شده در بخشهای مختلف ماموریتهای محوله را انجام میدهند که 60 درصد از این تعداد برادران هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 210 هزارنفر سپاه تهران بزرگ را در بخشهای مختلف یاری میدهند، بیان داشت: در طول دوران دفاع مقدس 224 هزار و 673 نفر از بسیجیان تهران بزرگ بهصورت ثبتنامی و دارای پرونده به جبههها اعزام شدند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه 2هزار پایگاه مقاومت با رویکردهای اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، اردویی و سازندگی در تهران بزرگ فعالیت می کنند، افزود: بسیجیان تهران بزرگ در گردانهای امام حسین(ع)، امام علی(ع)، عاشورا، الزهرا(س)، بیتالمقدس و کوثر به تناسب تهدیدات، فعالیتهایی را انجام میدهند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در سپاه تهران بزرگ در ادامه عنوان کرد: تست قند خون در تمامی درمانگاههای بسیج و سپاه تهران بزرگ توسط بسیجیان جامعه پزشکی در طول هفته بسیج برای عموم مردم انجام میشود.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه 70 هزار نفر بسیجی حافظ قرآن هستند، خاطرنشان کرد: اولین روز از هفته بسیج، بسیجیان تهران بزرگ و فرماندهان با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمانهای امام راحل تجدید بیعت میکنند و نشست حلقههای صالحین نیز در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار میشود.

وی با بیان اینکه یکی از بسیجیان تهران بزرگ در اقدامی نمادین از حسینیه جماران تا حرم حضرت امام(ره) را روپاییزنان طی میکند، یادآور شد: نخستین روز آذر ماه که مصادف با روز جمعه است 5 هزار نفر از بسیجیان به همراه خانوادههایشان به 2 ارتفاع تپههای نورالشهدا و کلکچال صعود میکنند و همزمان 5 هزار نفر نیز بهصورت خانوادگی از نواحی سلمان، شهید بهشتی، امام خمینی(ره)، ولیعصر(عج) و مقداد بهصورت خانوادگی به سمت نماز جمعه تهران راهپیمایی میکنند.

سردار ذوالقدر دوچرخهسواری 300 نفری بسیجیان از ورزشگاه شهید شیرودی تا نماز جمعه تهران را یکی دیگر از برنامههای بسیج دانست و افزود: در همین روز همه اعضای گردانهای تیپ دوم آل محمد(ص) در محل نماز جمعه حلقههای صالحین را برگزار میکنند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در سپاه تهران بزرگ، آغاز ارائه محصولات مقاومتی را در فرهنگسرای خاوران، برنامه روز دوم هفته بسیج دانست و ادامه داد: به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس، برپایی نشستهای روشنگری بهمنظور روشنگری در خصوص برنامههای شبکههای ماهوارهای خطرآفرین، برگزاری همایش نخبگان علمی بسیج تهران، و افتتاح 20 سوله ورزشی در نشست گروههای جهادی از دیگر برنامههای پیشبینی شده برای هفته بسیج امسال است.

وی با اشاره به اینکه 25 گروه جهادی از اعضای بسیج سازندگی تهران بزرگ در طول این هفته در عرصههای مختلف سازندگی به مناطق محروم اطراف تهران عزیمت میکنند، گفت: برپایی همایش نقش سلامت در اقتصاد مقاومتی توسط بسیج جامعه پزشکی، و اعزام 40 تیم پزشکی به اطراف تهران جهت ویزیت رایگان مردم مناطق محروم، تجلیل از خیرین در حوزههای مختلف، و افتتاح جشنواره ورزشی خواهران بسیجی با عنوان ریحانةالنبی در 8 رشته ورزشی و با حضور 2 هزار نفر از ورزشکاران بسیجی در مجموعه ورزشی امام علی(ع) سپاه از دیگر برنامههایی است که برای این هفته پیشبینی شده است.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ سپس به برگزاری همایش تعالی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: نشست بزرگ تبیین نقش مادران در سبک زندگی در تمامی نواحی بسیج تهران بزرگ، برگزاری یادواره بانوان شهیده تهران با حضور 200 نفر از بانوان بسیجی تهران در حسینیه فاطمةالزهرا(س) تهران بزرگ، برگزاری یادوارههای شهدای محلی در نواحی مقاومت، و بازدید از آسایشگاههای جانبازان بخش دیگری از برنامههای هفته بسیج سپاه تهران بزرگ است.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها