گام دوم/ دفاع‌پرس گزارش می‎دهد؛

اقتدار انقلاب اسلامی استکبار را به چالش کشیده است

امروز اقتدار انقلاب اسلامی در جهان، استکبار و امپریالیسم غرب را به چالش کشیده و نقشه‎های دشمنان را با شکست مواجه کرده است.
کد خبر: ۳۳۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ - 13March 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، انقلابی که ملت مسلمان ایران در سال ۱۳۵۷ به سر‌انجام رساندند برخاسته از مکتب اسلامی و از آموزه‌های متعالی و گرانقدر اسلام سرچشمه می‌گرفت. مردم ایران با توجه به رهنمود‌های امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که یک رهبر الهی بود، دریافته بودند که پیروی از تعالیم والای این دین بزرگ الهی، بهترین و مناسب‌ترین راه برای تأمین سعادت دنیوی و اخروی آنان است. به همین منظور انقلاب اسلامی نام گرفت، انقلابی که در پی تحقق آرمان‌های راهگشای اسلامی است. یکی از این آرمان‌ها، ایستادگی در برابر استکبار و به عبارتی «استکبارستیزی» است.

با فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری بیانیه «گام دوم انقلاب» را صادر کردند که بخشی از این بیانیه ایستادگی روزافزون در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان است. ایشان در این مورد اعتقاد دارند: «نماد پُرابّهت، باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روزبه‌روز برجسته‌تر شد. در تمام این چهل سال، تسلیم‌ناپذیری،صیانت، پاسداری از انقلاب ، عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشته‌ی آن در مقابل دولت‌های متکبّر و مستکبر، خصوصیّت شناخته‌شده‌ی ایران و ایرانی به ویژه جوانان این مرز و بوم به‌ شمار می‎رفته است.

قدرت‌های انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشور‌ها و پایمال کردن منافع حیاتی آن‌ها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند، در برابر ایران اسلامی و انقلابی، اعتراف به ناتوانی کردند. ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشانده‌ی آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد و پس از آن هم تا امروز از سلطه‌ی دوباره‌ی قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدّت جلوگیری کند.»

//////////////////////

ایشان در بخشی از بیانیه مذکور با اشاره به مرزبندی با دشمن آورده‌اند: «عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن، این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند. صحنه‌ی جهانی، امروز شاهد پدیده‌هایی است که تحقّق یافته یا در آستانه‌ی ظهورند: تحرّک جدید نهضت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطه‌ی آمریکا و صهیونیسم؛ شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه‌ی غرب آسیا و زمین‌گیر شدن همکاران خائن آن‌ها در منطقه؛ گسترش حضور قدرتمندانه‌ی سیاسی جمهوری اسلامی در غرب آسیا و بازتاب وسیع آن در سراسر جهان سلطه.

این‌ها بخشی از مظاهر عزّت جمهوری اسلامی است که جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نمی‌آمد. سردمداران نظام سلطه نگرانند؛ پیشنهاد‌های آن‌ها عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است. امروز ملّت ایران علاوه بر آمریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولت‌های اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیر قابل اعتماد می‎داند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آن‌ها با دقّت حفظ کند؛ از ارزش‌های انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدید‌های پوچ آنان نهراسد؛ و در همه‌حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حلّ خود را با آنان حل کند. در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت».

//////////////////////

 آرمان استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران برخاسته از تعالیم اسلام است. به دیگر سخن، اسلام از یک سو با تعدی به دیگران مخالف است و از سوی دیگر به مردم توصیه می‌کند که زیر بار ظلم نروند و با آن مقابله کنند. امام خمینی در این باره می‌فرمایند: «برنامه ما این است که نه ظلم بکنیم، نه ظلم بشنویم ... نه ظلم به دیگران می‌کنیم و نه زیر بار ظلم دیگران می‌رویم.»

انقلاب اسلامی ایران، بر پایه چنین تفکری به مقابله با ستمگران و مستکبران پرداخته است و به همین دلیل، مورد خشم و غضب آن‌ها قرار گرفته است. در اصل ۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سعادت، استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل، حق همه مردم جهان دانسته و اضافه شده است: «(جمهوری اسلامی ایران) در عین خودداری کامل از هرگونه دخالت در امور داخلی ملت‌های دیگر، از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند. امروزه روشن‌ترین مصداق استکبار، دولت سلطه جو و استعمارگر آمریکا است. اسلام ستیزی آمریکا به روشنی، تضاد اساسی میان حضور و بقای نظام و منافع و مصالح این ملت با ماهیت استکباری و سلطه‏ طلب حکومتهایی، چون آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را نشان می‏‎دهد.

تلاش آمریکا و دیگر قدرت‌های همسوی آن، برای گسترش حوزه نفوذ و سلطه خود و تشویق، تقویت و دفاع همه‏ جانبه آنان نسبت به دولت غاصب صهیونیستی، برای تثبیت موقعیت خود و تجاوز به سرزمین‌های اسلامی و تضعیف دولت‌ها و کشور‌های اسلامی و نزدیک کردن حوزه نفوذ خود به مرز‌های جمهوری اسلامی ایران از یک سو و مسؤولیت دفاع شامل و کامل از منافع ملی ، مصالح عمومی و ثبات ،استحکام نظام، پس راندن دشمن از مرز‌های امن،  تثبیت و تقویت و گسترش حوزه امنیت ملی کشور از سوی دیگر، برای نظام و ملت، جز دفاع همه‏ جانبه از ملت ستمدیده فلسطین و حمایت مادی و معنوی از آنان برای دستیابی به حقوق خود و حاکمیت کامل آنان بر تمام سرزمین‏ فلسطین از مرز‌های شمالی لبنان تا حدود جنوبی سینا و از مرز‌های شرقی اردن و سوریه تا سواحل غربی مدیترانه، راهی دیگر باقی‏ نمی‏‎گذارد.


بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران همواره در برابر دشمنان اسلام ایستاده و در کشور‌های مختلف نهضت مقاومت را ایجاد کرده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

فلسطین

فلسطین یکی از کشورهایی است که ایران برای آزادی آن از دست رژیم اشغالگر اسرائیل تلاش می‎کند، پیوند میان منافع ملی کشور و ضرورت ایستادن در کنار مردم فسطین و مبارزه با اشغالگران سرزمین فلسطین و قدس شریف، موضوعی نیست که در نگاه ناظران منصف و آگاه به مسایل ایران و منطقه، قابل انکار یا تردید باشد.

جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی نیست که بتواند با پرداختن به امور خویش و نادیده گرفتن سلطه ظالمانه و جعلی اسرائیل در خاورمیانه، پیرامون خود، حصار امنی ایجاد کند. مرز‌های امن جمهوری اسلامی ایران تنها با مرز‌های رسمی و پذیرفته شده بین‏‎المللی ترسیم نمی‏‎شود و منافع ملی آن در درون این مرز‌ها تأمین نمی‎‏گردد به عنوان مثال، قدرت موشکی میانبرد، ولی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، در نگاه دولتمردان آمریکا خطری برای امنیت آن کشور در آن سوی اقیانوس اطلس معرفی می‏‎شود، قدرت نظامی رژیم غاصب اسرائیل که به مثابه پادگان نظامی آمریکا عمل می‏‎کند، در فاصله حدود 1500 کیلومتری، تهدیدی واقعی برای امنیت و منافع ملی ما به شمار می‎‏رود. چگونه است که تنها نیروگاه اتمی در دست احداث جمهوری اسلامی ایران که آغاز آن به سال‌های پیش از انقلاب برمی‎‏گردد، علی‎‏رغم نظارت مسؤولان ذی‏ربط بین‏‎المللی و برای هدفی صلح‎‏آمیز و غیر نظامی، گناهی بزرگ و نابخشودنی است، اما سلاح‌های اتمی رژیم غاصبی که حتی حاضر به امضای قرارداد منع گسترش سلاح‌های اتمی نیز نشده است در نزدیکی مرز‌های امن ما، مخل امنیت و در تضاد با منافع ملی ما نباشد؛ و این خود از مصادیق روشن اصل عقلایی در سخن امیرالمؤمنین علی (ع) است که «به خدا سوگند، هیچ مردمی در درون خانه‏ های خود مورد هجوم دشمن قرار نگرفتند مگر اینکه به خواری افتادند».

//////////////////////

حزب الله لبنان

حزب‎الله لبنان امروزه به کابوسی برای رژیم صهیونیستی و مانعی برای پیشبرد سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا در منطقه تبدیل شده است. این حزب که در سال ۱۹۸۱ با الهام از تفکرات ظلم ستیزانه انقلاب اسلامی، تشکیل شد، با مقاومت و مبارزه‌ای طولانی توانست ارتش مجهز رژیم صهیونیستی را در سال ۲۰۰۰ از لبنان اخراج کند. در جنگ موسوم به ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، باز هم نظامیان صهیونیست شکست سنگین دیگری را از حزب الله لبنان متحمل شدند. اکنون حزب الله لبنان که تحت حمایت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران است، به الگویی برای دیگر ملت‌های تحت ستم منطقه تبدیل شده و در تحولات لبنان و حتی خارج از آن نقش برجسته‌ای دارد. شرکت رزمندگان این حزب در جنگ با تروریست‌های تکفیری تحت حمایت آمریکا و عربستان در سوریه، از جمله نقش آفرینی‌های این عضو موثر جبهۀ مقاومت اسلامی است.

//////////////////////

عراق
در عراق نیز اشخاص و گروه‌هایی تحت تاثیر آرمان استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران، به مبارزه با استبداد و استعمار برخاستند. یکی از مهمترین این شخصیت‌ها، امام محمدباقر صدر و خواهرش بنت‎الهدی بودند که به دلیل مخالفت با صدام دیکتاتور عراق، به شهادت رسیدند. مجلس اعلای اسلامی عراق نیز با همین رویکرد به مبارزه با رژیم صدام پرداخت و هم اکنون نقش مهمی در این کشور دارد.

برخی دیگر از گروه‌های عراقی، چون حشدالشعبی نیز از تجربیات ایران در مبارزه با استکبار و تروریسم استفاده می‌کنند. برخی از ملت‌ها و گروه‌ها اگرچه دسترسی مستقیمی به ایران ندارند، اما مجذوب آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی شده‌اند. از جمله این ملت‌ها، مردم مسلمان بحرین هستند که سالهاست در پی حقوق پایمال شده خود توسط رژیم سلطنتی و استبدادی حاکم بر این کشور هستند. این در حالی است که آمریکا و آل سعود از این رژیم حمایت می‌کنند. مقاومت مردم بحرین در برابر فشار‌های داخلی و خارجی، نمونه‌ای در ابعاد کوچکتر از استقامت مردم ایران در برابر توطئه‌های استکبار جهانی است.

//////////////////////

 

سوریه
جمهوری اسلامی ایران که همواره بر اصل حمایت از حقوق آزادی خواهان جهان به ویژه ملت‌های مسلمان تاکید دارد در حمایت از سوریه به عنوان یکی از ارکان جبهه مقاومت در برابر دشمنان جهان اسلام تاکید داشته و دارد، البته نقش ملت‌های منطقه را در این روند نباید نادیده گرفت. حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت مشروع سوریه در شرایطی ادامه دارد که غرب با تغییر موازنه قدرت در سوریه در پی تغییر شرایط به نفع خود است. موج بیداری اسلامی در جهان در شرایطی رو به گسترش است که انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز این موج بوده است بنابراین حمایت مردم سوریه از دولت اسلامی این کشور و مبارزه با گروهک‌های مخالف دولت و تروریست‌ها نشات گرفته از این بیداری اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران نیز که خواهان گسترش عدالت اسلامی در سراسر منطقه و نیز اقصی نقاط دنیا است. در حمایت از سوریه و جبهه مقاومت فلسطین تا رسیدن به استقلال و پیروزی و چیره شدن بر دشمنان تمام همت خود را به کار بسته است.

یمن

ملت دیگری که ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران، از جمله استکبار ستیزی را الگوی خود قرار داده است، مردم یمن هستند. آن‌ها به ویژه در مناطق شمالی، با آنکه سال‌ها با تبلیغات افکار منحرف وهابیت مواجه بوده‌اند، اما تفکر ناب و ظلم ستیز انقلاب اسلامی را پذیرفته و از آن پیروی می‌کنند. با الهام از همین تفکر، آن‌ها نزدیک به سه سال است که در مقابل ارتش مجهز عربستان که از پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار است، مقاومت می‌کنند و ضربات موثری بر سعودی‌ها وارد کرده‌اند.

این در حالی است که ارتش آل سعود، یمن را از زمین و دریا محاصره کرده و حتی اجازۀ ورود دارو و غذا برای مردم مظلوم این کشور را نمی‌دهد.جنبش انصارالله یمن در مبارزه با آمریکا در این کشور نقش مهمی ایفا می‌کند، در حال حاضر انصارالله یمن از گروه‌هایی است که در برابر ائتلاف عربی و عربستان و متحدان آمریکا ایستادگی کرده است و این جنبش از انقلاب اسلامی ایران پیروی می‌کند.

بیانیه گام دوم انقلاب راهنمایی است برای پیشبرد انقلاب اسلامی و استفاده از آن می‌تواند آینده روشنی را برای انقلاب اسلامی ایران رغم بزند، انتظار می‌رود تمام مسئولان لشکری و کشوری و مردم از این رهنمود پیروی کنند تا به مدینه فاضله انقلاب اسلامی برسیم.

گزارش از امیرمحمد زندی

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار