نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسئولان باید پاسخگوی مدیریت خود باشند

حجت الاسلام «سید علیرضا عبادی» با بیان اینکه در قیامت هرکس مسئول کار خودش است، گفت: برخی بخاطر تأثیرگذاری هم بار خودشان و هم بار دیگران را باید به دوش بکشند چون مسئولیت کارهای کسانی که به خاطر مدیریت بدشان اتفاق افتاده بر عهده آنهاست و باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۳۳۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ - 13March 2019

مسئولان باید پاسخگوی مدیریت بدشان باشند////اصلاح شدبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در جمع تعدادی از خانواده‌های شهدا به مناسبت روز شهدا اظهار داشت: انسان‌ها با هم متفاوتند و رمز آن این است که بعضی از انسان‌ها در موضوع شناخت و معرفت جهان هستی، خویشتن و... به موارد مختلفی دست پیدا کرده‌اند.

این مسئول افزود: برخی افراد یک سیر و حرکتی را از مبدأ تا مقصد برابر نقشه ای که خدا داده است می پیمایند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسانی که با این بینش است هیچ کدام از کارهایش تکراری نیست، گفت: اگر کسی به این اندیشه دست نیافت و برابر موضوعات مختلف فکری به حال خود نکرد، تمام کارهایش تکراری است.

حجت‌الاسلام عبادی تاکید کرد: انسان تمام خصوصیاتش در نوع اندیشه اش پنهان است.

وی با اشاره به اینکه «امیرکبیر» تمام فکرش این بود که مشکلات مردم را حل کند و دست بیگانگان را کوتاه کند، گفت: انگلیس و استعمار نگذاشتند و نتوانستند او را تحمل کنند و در حالی که ناصرالدین شاه را مست شراب کرده بودند امضای قتل این مرد بزرگ را گرفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: هنگامی که می خواستند او را به شهادت برسانند فقط یک نگرانی داشت و گفت من نگرانم شاه نادان کشور را به دست بیگانگان بدهد.

عبادی تصریح کرد: همین مطلب اتفاق افتاد و انگلیس با نفوذش جنایت هایی و چنان قحطی در ایران ایجاد کردند که از حدود 19 میلیون جمعیت، قریب به 10 میلیون نفر به وسیله گرسنگی و بیماری هایی که ایجاد کرده بودند از بین رفتند.

وی بیان داشت: آیت‌الله «اراکی» در خواب امیرکبیر را می‌بیند مقامی والا دارد که از او در مورد علت این جایگاه می‌پرسد، امیرکبیر در پاسخ می‌گوید «وقتی جلاد رگ مرا زد، تشنگی بر من غالب شد و خواستم آب بخورم که یاد تشنگی امام حسین(ع) افتادم و حیا کردم و به همان حال تشنگی جان دادم؛ بعد از اینکه روح از بدنم جدا شد امام حسین(ع) به دیدارم آمد و گفت چون تو بخاطر ما ادب کردی این مقام تا صبح قیامت که دوباره برگردم به تو تعلق می‌گیرد».

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در قیامت هرکس مسئول کار خودش است و هیچکس بار دیگری را به دوش نمی‌کشد، متذکر شد: بلکه عده‌ای هستند که بخاطر تأثیرگذاری هم بار خودشان را و هم بار دیگران را باید به دوش بکشند.

عبادی ادامه داد: این مسئله بخاطر این است که چون مسئولیت کارهای کسانی که به خاطر مدیریت بدشان اتفاق افتاده بر عهده آنهاست و باید پاسخگو باشند، خداوند اینگونه برخورد می‌کند.

وی در خصوص اهمیت کار شهدا بیان داشت: برخی با اندیشه ای که باید جامعه بشریت نجات پیدا کند، همه زندگی را رها می‌کند و از بسیاری از مسائل خود برای خدا می گذرد، جانش را فدا می کند و شهید می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: انسان اندیشه است و بالاترین اندیشه تفکر ایمانی است که تا در دنیا زنده است خودش را مسئول خود و دیگران بداند و پای حرفش ثابت بماند.

عبادی خاطرنشان کرد: وقتی فرد تسلیم اراده الهی است هر وقت اجلش فرا برسد برای او خیر محض است چون اندیشه‌اش را ساخته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار