روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور؛

صیانت از فرهنگ و حفاظت از شبکه ملی ارتباطات ضروری است

رئیس جمهور با حضور در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور، صیانت و حفاظت از فرهنگ شبکه ملی ارتباطات را ضروری دانست و خواستار گزارش وزارت ارتباطات و فناوری از مراحل اجرای این شبکه ملی شد.
کد خبر: ۳۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷ - 16November 2014

صیانت از فرهنگ و حفاظت از شبکه ملی ارتباطات ضروری است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور،در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور، ضرورت صیانت از فرهنگ و حفاظت از شبکه ملی ارتباطات را خاطر نشان ساخت و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا در هر مرحله از اجرای شبکه ملی ارتباطات، گزارشی به اعضا به منظور نظارت ارایه کند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه شبکه ملی ارتباطات علاوه بر درآمد زا بودن میتواند در کشور ایجاد اشتغال کند، اظهار داشت: بخشهای دولتی و خصوصی باید در تولید محتوا برای شبکه ملی ارتباطات سهیم باشند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شبکه ملی ارتباطات (اینترانت) باید علاوه بر دسترسی سریع و قیمت رقابتی، دارای جاذبه به منظور برآورده کردن نیازهای زندگی روزمره و درخواستهای کاربران در حوزههای علمی و فرهنگی باشد.

روحانی  پس از استماع گزارش مسئولان در خصوص فیلترینگ هوشمند، اقدامات انجام شده در این خصوص را بزرگ و قابل توجه ارزیابی کرد و خواستار ادامه راه و رفع نواقص به منظور تکمیل طرحها در صیانت از محتوای فضای مجازی شد.

در این جلسه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از پیشرفت شبکه ملی ارتباطات در کشور، به دو برابر شدن خطوط پرظرفیت کشور از ابتدای دولت یازدهم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه ایران بتواند به جایگاه ترسیم شده در منطقه خاورمیانه به لحاظ ضریب برخورداری از اطلاعات دست یابد.

در این گزارش با اشاره به ابزار علاقه برای استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان مسیر ترافیکی اطلاعات، عنوان شد که استفاده از این امکان علاوه بر فراهم کردن فرصت برای کشور، ارزش اقتصادی و سیاسی بینظیری برای ایران اسلامی به دنبال خواهد داشت.

مسایل امنیتی، حقوقی و فرهنگی شبکه ملی ارتباطات، توسعه دولت الکترونیک، حمایت از محتوا و ایجاد موتور جستجوگر داخلی، توسعه رسانههای اجتماعی در سطح ملی، پست ملی و بومیسازی نرمافزارهای داخلی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار