رئیس جمهور در دیدار آیت‌الله بشیر نجفی:

علاقه مندیم که روابط تهران – بغداد در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد

رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه 22 اسفند ماه) با آیت‌الله العظمی بشیر نجفی در نجف اشرف دیدار و در فضایی معنوی به گفت‌وگو پرداخت.
کد خبر: ۳۳۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ - 13March 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار با آیت الله بشیر نجفی که در بیت ایشان انجام شد، به مذاکرات فشرده خود با مقام‌های عراقی اشاره کرد و اظهار داشت که در این سفر بحث‌های بسیار خوبی با مقام‌های عراقی داشتیم و ما علاقه مندیم که روابط تهران – بغداد در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس جمهور گفت که ما همچنین در جریان مذاکرات خود توافق کردیم که صدور روادید برای تجار و بازرگانان هر دو کشور تسهیل شود و صدور روادید برای شهروندان دو کشور رایگان شود تا روابط دو ملت بیش از پیش تعمیق یابد.

روحانی افزود: همچنین در باره مجموعه‌ای از موضوعات مورد علاقه گفتگو شد و به تفاهماتی در حوزه‌های تجارت، بهداشت، حمل و نقل ریلی میان شلمچه و بصره و ایجاد شهرک‌های صنعتی در مرز‌های دو کشور، دست یافتیم.

آیت الله بشیر نجفی نیز در این دیدار با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی واقعی در ایران توفیقی بزرگ در دنیا است، اظهارداشتند: واقعا حرکت جمهوری اسلامی ایران برای مسلمین حقیقی بویژه شیعیان جهان باعث افتخار است.

این مرجع تقلید در نجف اشرف گفتند: ایران صدای شیعه و مسلمانان واقعی است و ان شاء الله خداوند به مسوولان جمهوری اسلامی ایران توفیق دهد که عزت اسلام را در دنیا افزون کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها