با صدور بیانیه‌ای؛

نهضت «ملی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات» اعلام موجودیت کرد

نهضت مردمی «ملی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات» در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت، با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.
کد خبر: ۳۳۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ - 19March 2019

نهضت «ملی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات» اعلام موجودیت کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت، نهضت مردمی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام موجودیت کرد.

این نهضت بر اساس بیانیه «گام دوم» و با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید محاصره تبلیغاتی دشمن را شکست، تشکیل شده و بر اساس آنچه که در بیانیه شماره یک خود اعلام کرده، هدف این نهضت مردمی استقلال بخشی به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

بیانیه شماره یک نهضت مردمی «ملی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات» که تاکنون به امضا جمعی از اساتید و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فعالان فضای مجازی رسیده به شرح زیر است:

بنام خدا
ولن یجعل الله للمومنین علی الکافرین سبیلا
مردم مؤمن انقلابی و آزادیخواه ایران اسلامی

روزگاری صنعت نفت ایران در اختیار بیگانگان بود و نتیجه این بود که خارجی‌ها روزی ۶ میلیون بشکه نفت از ما می‌بردند ولی مردم ایران که گرفتار فقر و فلاکت و بیسوادی بودند کمترین بهره‌ای از این ثروت عظیم نمی‌بردند، شما ملت فهیم با انقلاب بزرگ خود در ۲۲ بهمن ۵۷ به آن وضعیت نکبت بار پایان دادید و سرنوشت خود را به دست گرفتید و اینک نوبت اقدامی دیگر است.

امروز با کمال تأسف وضعیت کشور در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات همانند وضعیت صنعت نفت در دهه ۱۳۲۰ است. تمام هزینه‌های سنگین و زحمات طاقت فرسا برای برپاداشتن شبکه اطلاعات کشور را ما ایرانیان می‌پردازیم ولی سودهای سرشار آن به جیب کارتل‌های بین المللی سرازیر می‌شود. ما گرفتار یک برده داری مدرن شده‌ایم.

با وجود روی آوردن استعدادهای درخشان کشور به تحصیل در این رشته ۳۴ در صد فارغ‌التحصیلان فناوری اطلاعات بیکارند و رقمی بیش از این به مشاغلی غیر مرتبط همچون مسافرکشی و دست فروشی سرگرمند.

آنهایی که همت بیشتری به خرج داده‌اند و وارد این بازار شده‌اند وضع بهتری ندارند. کارگزارانی که بیشتر نقش دلالان جیره خوار کمپانی‌های استعماری را ایفا می‌کنند به جوانان دانشمندی که با خون دل‌های فراوان استارت آپها، بازی‌ها و نرم افزارهای پیشرفته را تولید می‌کنند به چشم یک کارگر ساده می‌نگرند. حداکثر چند درصد از سود تلاش‌های جوانان مبتکر به آنها می‌رسد.

کارگزاران دلال شرکت‌های چند ملیتی استعدادهای شکوفا شده را به سوی مهاجرت از ایران و کارگری برای شرکت‌های استعماری سوق می‌دهند. ثروت‌های انبوه حاصل از کاربرد فناوری اطلاعات سهم غارتگران بین المللی است و زحمت و دردسر و کارهای سنگین و طاقت فرسای آن سهم ملت ایران است. ای کاش این وابستگی دردناک تنها به استثمار مالی از جوانان ایران ختم می‌شد، ملی نشدن فناوری اطلاعات و وابستگی آن به مؤسسات صهیونیسم بین‌الملل، امنیت ملی ما را گروگان گرفته است. قطع برق ونزوئلا عبرت بزرگی پیش روی ما و آینده‌ای است که در صورت استمرار این وضعیت در انتظار ماست.

در این میان این آقازادگان فراری و نورچشمی‌های غارتگر بیت‌المال هستند که با هماهنگی چپاولگران بین‌المللی با بهره‌گیری از این آب گل آلود بهره اصلی را برای سلطه بر افکار عمومی می‌برند و درآمدهای بادآورده را در ازای خدمت به سازمان‌های جاسوسی کسب می‌کنند.

دلالان جیره خوار باندهای بین‌المللی مانند اسلافشان که به بهانه ناتوانی ایرانیان در ساختن آفتابه سلطه استعمارگران بر صنعت نفت ایران را مشروع می‌دانستند در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها با نادیده گرفتند اساتید و دانشمندان فراوانی که داریم دائماً -ما نمی‌توانیم -را به ایرانیان القا می‌کنند و با به رخ کشیدن پیشرفت دیگران طوری سخن میگویند که گویی قرار است ما تا آخر عقب مانده بمانیم.

اینک در آستانه روز ۲۹ اسفند که به عنوان روز ملی شدن صنعت نفت نامیده شده و نماد مبارزات خونبار ملت برای استقلال صنعت نفت است وظیفه خود میدانیم با یاد آوری این وضعیت تأسف بار همگان را به قیام عمومی برای پایان دادن به این شرایط ننگ آور دعوت کنیم.

اعلام موجودیت نهضت ملی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات در آستانه میلاد امیرالمومنین (ع) و در سالروز ملی شدن صنعت نفت علامت عزم واراده پایان ناپذیر ما برای رسیدن به استقلال و آزادی در این عرصه است.

ما تمام انرژی خود را برای پایان دادن به وضعیت شرم آور سلطه بیگانگان بر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور آزاد خواهیم کرد و فناوری اطلاعات و ارتباطات را از انحصار صهیونیسم بین‌الملل خارج خواهیم ساخت و به نفوذی‌ها و سنگ اندازان در مسیر ملی شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات هشدار می‌دهیم که عاقبت طرفداران وابستگی صنعت نفت به آمریکا و انگلیس در انتظار شماست دوران زبان بازی‌ها و سفسطه‌گری‌ها پایان یافته است و شکست نهایی غارتگران بین‌المللی و دلالان آنها در راه است و ان‌شاء‌الله با پیوستن فراگیر همه مردم به این نهضت بزودی شاهد رسوایی شما خواهیم بود روزی که سود سرمایه‌های ملت ایران در این عرصه به خودشان برسد و اختیار و مدیریت فناوری اطلاعات و فضای مجازی کشور در دست با کفایت جوانان ایرانی باشد دور نیست.

دبیرخانه نهضت مردمی ملی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار