جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی:

فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری سرلوحه مبارزه با استکبار قرار گیرد

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: اگر همواره فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود در جوامع بین الملل به ویژه مبارزه با استکبار قرار دهیم، همواره رو به جلو و موفق هستیم.
کد خبر: ۳۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ - 17November 2014

فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری سرلوحه مبارزه با استکبار قرار گیرد

به گزارش گروه اجتماعی  دفاع پرس، سردار " محمد جواد زاده کمند"  جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در اولین همایش رده های متناظر بین الملل ناجا با اشاره به شرایط  دنیای امروز، اظهارداشت: درگیر کردن کشورها به ویژه کشورهای اسلامی با یکدیگر ، از جمله اهداف روشن و شفاف استکبار جهانی در دنیا به ویژه در منطقه خاورمیانه است که آن را مجدانه دنبال می کند.
 
وی افزود: در موقعیت ها و شرایط مختلف، ابزار استکبار جهانی برای رسیدن به اهدافش متفاوت می شود، زمانی با تحریک قومیت ها با نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه کرده و در برهه دیگر با جمع کردن اردوگاه شرق و غرب به دور خود و تحریک فردی به نام " صدام" به منظور ساقط کردن این نظام، درصدد بود تا قدرت ایران را در منطقه کاهش دهد اما از این موضوع غفلت دارد که نظام ما، نظامی الهی است و نمی توان به سادگی با آن مقابله کرد بنابراین تنها با همت و تلاش، قادر خواهیم بود با این توطئه ها در منطقه و جهان مقابله کنیم.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اینکه "دیگر خبری از ابرقدرت شرق و غرب در جهان نیست"، ادامه داد: اگر موقعیت امروز کشور را با 35 سال قبل مقایسه کنیم، نظام جمهوری اسلامی ایران گام های بزرگی برداشته که این حاصل رهبری های حکیمانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و صدور پیام انقلاب اسلامی به جهانیان بود تا بدین وسیله کشورهای دنیا بتوانند خود را از دست مستکبران نجات دهند.
 
زاده کمند خاطرنشان کرد: اگر همواره فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود در جوامع بین الملل به ویژه مبارزه با استکبار قرار دهیم، همواره رو به جلو و موفق هستیم.
 
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند " همه مسئولان نظام و مردم بدانند که شرق و غرب تا شما را از هویت اسلامی تان بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست؛ نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنها رنجور، با چشمان باز و بصیرت به آنها خیره شوید و آنها را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه ای آرامتان نمی گذارند، تصریح کرد: این بیانات گهربار، به عنوان مانیفست و راهبرد نظام است و مختص امروز و دیروز نیست بلکه برای همیشه می باشد؛ منظور امام (ره) بحث جنگ و جنگیدن نیست بلکه حضور مقتدرانه در عرصه های بین المللی است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی و نیز خلاء های جدی که امروز وجود دارد، دشمن از آن برای رسیدن به اهدافش بهره برداری می کند لذا ضروری است پلیس جمهوری اسلامی ایران به بهترین شکل ممکن خود را در منطقه و حتی فرامنطقه نشان دهد، در صورت عدم استفاده از این فرصت ها، قطعاً کشورهای دیگر جایگزین ما شده و از آن بهره برداری می کنند.
 
 زاده کمند با تاکید براینکه باید باور کنیم که می توانیم جایگاه واقعی پلیس را در کشورهای منطقه و فرامنطقه ای ارتقاء داده و اقدامات بسیار بزرگی انجام دهیم، گفت: نگاه ما نباید به مباحث روبنایی باشد، "استرداد مجرم" یکی از این مباحث است اما شامل موضوعات دیگر نمی شود؛ از طریق برقراری ارتباط و تعامل در حوزه بین الملل حتی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه ها کمک می کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در برخی از کشورها، ارتباط سیاسی بین دو کشور وجود ندارد، گفت: پلیس به عنوان یک مجموعه می تواند زمینه تعامل و همکاری با چنین کشورهایی را فراهم کند.
 
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به سفرهای کاری مسئولان و روسای ناجا به کشورهای دیگر، گفت: سفیران ایران در آن کشورها، بر این موضوع اذعان دارند که با حضور مسئولان پلیس بخشی از تعاملاتی که مدتها به دنبال آن بودند، امکان پذیر شد بنابراین باید بپذیریم که می توانیم تاثیرگذار باشیم.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خاطرنشان کرد: امروز برقراری تعامل سازنده و موثر براساس عزت، حکمت و مصلحت را به عنوان یک اصل برای خود می دانیم ؛ در سند چشم انداز حوزه بین الملل، پلیس ایران را عهده دار مرجعیت در جهان اسلام به عنوان یک موضوع مهم هدف گذاری کردیم.
 
زاده کمند خاطرنشان کرد: الهام بخش بودن، فعال و موثر بودن در جهان اسلام و عرصه های بین المللی، پیشرو در جهان در مبارزه با جرایم به ویژه جرایم سازمان یافته، مقتدر در ماموریت های انتظامی در عرصه های بین المللی، تاثیر گذاری بر همگرایی پلیس کشورهای منطقه ای براساس تعالیم اسلامی و اندیشه های امام(ره) ، مقام معظم رهبری و آرمان های نظام مقدس ، مباحثی است که در سند چشم انداز پیش بینی شده که باید الزامات و ساز و کارهای مرتبط ، این موارد فراهم گردد.
 
وی، استحکام بخشی به ساخت درونی در حوزه روابط بین الملل در ناجا و کشور را از دیگر الزامات عنوان کرد و گفت: اگر نتوانیم در مجموعه درون و برون سازمانی، زمینه های این استحکام درونی، تعامل منطقی و هدفمند را فراهم کنیم قطعاً نمی توانیم به این توفیقات دست یابیم.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر بازشناسی توسعه و پیشرفت در حوزه بین الملل پلیس، خاطرنشان کرد: در این زمینه گام هایی برداشته شده؛ با حضور متخصصان و کارشناسان مجرب، سند چشم انداز پلیس تدوین، هدف گذاری های آن مشخص و جلوگیری از حرکت های موازی و غیر اثر بخش، ترسیم شده است، در صورتی که توانایی های فعالان حوزه بین الملل ناجا را همگرا و هم جهت قرار دهیم، قطعاً می توانیم اقدامات بزرگی انجام دهیم. 
 
وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با مسئولان قوه قضائیه، وزارت خارجه و ... بر گفتمان سازی نسبت به مسائل کلان حوزه بین الملل ناجا تاکید کرد و گفت: طی دو سال اخیر، این موضوع با جدیت پیگیری می شود.
 
این مقام ارشد انتظامی، ایجاد باور همگانی را یکی دیگر از الزامات سند چشم انداز پلیس عنوان کرد و افزود: باید به این باور برسیم که راهی به جز پیمودن این مسیر نداریم، می توانیم و هیچ کاری نیست که از عهده ما برنیاید.
 
زاده کمند به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند " اگر امروز کسی بگوید این کار نشدنی است او را به کوتاهی همت، متهم می کنیم زیرا هیچ کاری نیست که امروز از دست انسان برنیاید ، هر کاری به دست انسان شدنی است"، اشاره کرد و افزود: باید به این باور برسیم و گرنه عقب می مانیم، کشورهای همسایه برای اعلام حضور و اثرگذاری بر تصمیم گیری دیگر کشورها تلاش بسیار کرده تا دیگر رقیبان را از صحنه رقابت بیرون کنند.
 
وی بر استمرار نظام سازی در مجموعه نیروی انتظامی خصوصاً پلیس های تخصصی تاکید کرد و افزود: اوضاع و احوال شرایط بین الملل در حال تغییر است بنابراین باید متناسب به آن، نظام سازی  مناسب انجام شده تا موثر واقع شویم.
 
این مقام ارشد انتظامی به ایجاد منظومه فکری و چارچوب نظری منطبق با سند چشم انداز و نیز نقشه جامع در حوزه بین الملل ناجا اشاره کرد و افزود: نمی توانیم با فعالیت های جسته و گریخته به سند چشم انداز رسیده و عهده دار مرجعیت علمی - آموزشی در پلیس جهان اسلام باشیم قطعاً به نقشه جامعی برای رسیدن به اهداف خود نیاز داریم.
 
زاده کمند با تاکید بر آرمان گرایی توام با واقع بینی، گفت: در هدف گذاری های خود باید آرمان گرا باشیم؛ در هدف گذاری های خود نباید در اجرا و عمل به واقعیت ها بی توجه باشیم  که قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.
 
وی تصریح کرد: باید از تجارب دیگر کشورها در حوزه بین الملل استفاده کنیم و متناسب با ارزش ها و آرمان های خود، کارها را پیش ببریم.
 
این مقام ارشد انتظامی بر تعهد و تقوای جمعی برای تحقق آرمان و اهداف پیش بینی شده تاکید کرد و افزود: در حوزه بین الملل معتقدیم بدون همکاری و تعامل استان های مرزی، پلیس های تخصصی و نیز حوزه برون سازمانی نمی توانیم به توفیقات بزرگ دست یابیم؛ استفاده از ظرفیت و فرصت های پیش رو، تقویت توانمندی ها، همسویی و همفکری رده ها و نیز تعامل منطقی، هوشمند و هدفمند موجب می شود تا به اهداف خود دست یابیم.
 
 گفتنی است، اولین همایش رده های متناظر بین الملل ناجا با حضور سردار " کاظمی قمی" رئیس اداره بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح، خانم "زبیدی" مدیرکل مرکز جرایم سازمان یافته و مبارزه با موادمخدر سازمان گمرکات کشور و افسران پلیس رابط پلیس اینترپل در سالن فجر ستاد نیروی انتظامی برگزار شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار