دستور لاریجانی برای به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها جهت خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان‌

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام دستگاه‌های ملی به‌ویژه دستگاه‌های امداد و نجات ظرفیت‌های خود را برای خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان سیل آماده کنند.
کد خبر: ۳۳۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ - 26March 2019

دستور لاریجانی برای به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها جهت خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان‌/انتقاد از ‌عبور خط راه‌آهن از میان شهر در گلستانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران که در سالن جلسات مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های استانی برای مقابله باسیل و سیلاب در قم آمادگی کامل داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت امدادرسانی سریع و به‌موقع به استان‌های گرفتار سیل افزود: تمام دستگاه‌های ملی به‌ویژه دستگاه‌های امداد و نجات ظرفیت‌های خود را برای خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان سیل آماده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر تمام دستگاه‌های ملی به‌صورت هماهنگ و کارشناسی شده وارد عرصه شوند آسیب کمتری به سیل‌زدگان کشور وارد می‌شود.

لاریجانی با انتقاد از دو وقوع دو سیل ویرانگر در استان‌های فارس و گلستان خاطرنشان کرد: دست‌کاری در طبیعت و عدم دقت کافی در این دو استان سبب خسارت‌های ویران‌کننده به مردم و مسافران نوروزی شد.

وی اهمیت مسئله اطلاع‌رسانی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: اطلاع‌رسانی درباره احتمال وقوع سیل باید در اسرع وقت و به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد. برای کاهش خسارت‌های ناشی از سیل و سیلاب باید نقاط ضعف موجود در سال‌های آینده برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیل سال 88 به خاطر نقاط ضعف موجود در بستر رودخانه اتفاق افتاد، با تدابیر اندیشیده شده در سال‌های اخیر و اجرای طرح‌های آبخیزداری امسال علی‌رغم بارش‌های گسترده مشکلی در استان قم رخ نداده است.

لاریجانی مشکل سیل‌خیزی پردیسان را مورد توجه قرار داد و گفت: کانال عبور سیلاب باید در شرق پردیسان احداث شود. یکی از مشکلات امروز قم عبور خط راه‌آهن از وسط شهر بوده که مشکلاتی را درزمینهٔ توسعه و همچنین اقدامات تأمینی به وجود آورده است.

وی تأکید کرد: یکی از عوامل افزایش خسارت‌های سیل استان گلستان عبور خط راه‌آهن از میان شهر است، اگر اثبات شود که عبور این ریل از وسط شهر مزاحم اقدامات تأمینی و ایمنی می‌شود باید نسبت به جمع‌آوری آن اقدام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بستر رودخانه قم نقاط آسیب‌پذیری وجود داشته که باید نسبت به رفع و برطرف کردن آن‌ها اقدامات مؤثری انجام شود، حساسیت برطرف کردن نقاط آسیب‌پذیر در محدوده شهر بیشتر از بخش‌های دیگر است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار