مدیر گروه مستند روایت فتح:

روشنفکرنماها ‌‌«مرتضی آوینی» را طرد کردند

اصغر بختیاری در آستانه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، گفت: چهره‌های شاخص روشنفکرنماها و برخی چهره‌های متدین و انقلابی به شهید آوینی می‌تاختند و وجود او را بر نمی‌تابیدند.
کد خبر: ۳۳۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ - 27March 2019

روشنفکرنماها ‌‌«مرتضی آوینی» را طرد کردندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، در آستانه سالروز شهادت سیدالشهدای اهل قلم سیدمرتضی آوینی اصغربختیاری فیلمبردار مجموعه ماندگار روایت فتح برخی از خصوصیات و ویژگی‌های آن شهید را بازگو کرد.

بختیاری با بیان اینکه مرتضی آوینی هیچگاه به دنبال مطرح کردن نام خود نبود، اظهار داشت: به همین سبب است که اکنون و پس از گذشت بیش از ۲ دهه از عروج آن هنرمند برجسته نام و یاد وی در همه جا مانا و جاوید است.

وی باذکر خاطره‌ای از دیدار اعضای روایت فتح با مقام معظم رهبری افزود: اوایل فعالیت روایت فتح اعضا گروه با حضرت آقا دیداری داشتند که مرتضی تاکید بیشتری می‌کرد، نامی از وی برده نشود و کار در عرصه فرهنگ و هنر را به مثابه جهاد فی سبیل‌الله می‌دانست.

مدیر گروه مستند روایت فتح در خصوص روحیات فردی شهید آوینی عنوان کرد: مرتضی انسانی بسیار عارف و دانا بود که به امور دنیوی کمترین تعلق خاطر را داشت و سبک بار از جمع یاران و علاقمندان به خویش دنیای خاکی را بدرود گفت.

بختیاری ادامه داد: شهید آوینی جزو آن دسته از آدم‌ها بود که به قول معروف به دل می‌نشست و دوست داشتنی بود. با این وجود بازهم با این جذابیت برخی تاب تحمل وی را نداشتند و این انسان بزرگ توسط بسیاری از خودی‌ها و غیر خودی‌ها طرد شد.جالب است که در این میان چهره‌های شاخص روشنفکرنما و برخی چهره‌های متدین و انقلابی به وی می‌تاختند و وجود او را بر نمی‌تابیدند.

وی افزود: البته بسیاری از این دوستان بعدا و پس از شهادت آوینی پشیمان شدند و مراتب اعتذار را به جا آوردند که همین موضوع یعنی غلبه تفکر مرتضی بر جامعه نخبه و روشنفکر نما.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار